تبلیغات موبایلی چیست ؟ انواع تبلیغات موبایلی

تبلیغات موبایل چیست؟

تبلیغات موبایل نوعی تبلیغاتی است که در دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند و تبلت هایی که اتصالات بی سیم دارند ظاهر می شود. به عنوان زیرمجموعه بازاریابی تلفن همراه ، تبلیغات تلفن همراه می تواند به عنوان تبلیغات متنی از طریق پیام کوتاه یا تبلیغات بنرهایی که در یک وب سایت تلفن همراه ،
در برنامه های بارگیری شده یا بازی های تلفن همراه تعبیه شده است ، انجام شود. فناوری موبایل که توسط شرکتهایی مانند Google و Facebook استفاده می شود ، تبلیغات تلفن همراه را براساس تاریخچه مرور وب ، موقعیت جغرافیایی و داده های جمع آوری شده توسط عادات خرید خیاط می کند. از آنجا که دستگاه های تلفن همراه به طور معمول دارای صفحه نمایش های کوچکتر از کامپیوتر یا لپ تاپ هستند ، این نوع تبلیغات دیجیتالی معمولاً با مختصر بودن برای نمایشگرهای کوچک بهینه می شود.
تبلیغات موبایل

درک تبلیغات موبایل

از آنجایی که دستگاه های تلفن همراه تقریباً از 3 تا 1 عدد تلویزیون را پشت سر می گذارند ، شانس یک مشتری بالقوه برای دیدن یک آگهی موبایل از بیشتر انواع دیگر تبلیغات امروز بیشتر است.
یکی از مدل های محبوب در تبلیغات موبایل به عنوان هزینه در هر نصب (CPI) شناخته می شود ، جایی که پرداخت آن به کاربر نصب برنامه در دستگاه تلفن همراه خود انجام می شود. شبکه های تبلیغاتی تلفن همراه CPI یا به صورت تشویقی یا بدون انگیزه کار می کنند.
در مدل incent ، به کاربر امتیازات یا پاداش های مجازی برای نصب بازی یا برنامه داده می شود.

تاریخچه تبلیغات موبایل

اولین شکل تبلیغات موبایل از طریق پیام کوتاه متنی صورت گرفته است اما به سرعت در وب موبایل و تبلیغات درون برنامه ای تکامل یافته است. بسیاری از برنامه ها نسخه رایگان ارائه می دهند که بدون هیچ هزینه ای قابل بارگیری است ، اما با قرار دادن تبلیغات در داخل برنامه هزینه ای برای آن پرداخت می شود.
چنین تبلیغاتی را می توان با خرید نسخه کامل یا حق بیمه از برنامه حذف کرد. نسخه های موبایل وب سایت ها همچنین دارای آگهی هایی هستند که برای نمایشگرهای کوچکتر موبایل نسبت به نسخه کامل همان وب سایت بهینه شده اند.
تبلیغات موبایل

سکوهای تبلیغاتی موبایل

تبلیغات تلفن همراه همچنین با بازاریابی موبایل همراه است ، که از داده های شخصی جمع آوری شده و فناوری مانند سرویس های مکان برای شخصی سازی تبلیغات بر اساس ترجیح کاربر ، عادات یا موقعیت مکانی استفاده می کند.
برخی از تبلیغات تلفن همراه فقط زمانی ممکن است ظاهر شود که یک کاربر تلفن همراه در نزدیکی یک فروشگاه یا ارائه دهنده خدمات خاص باشد. قرار دادن آگهی تلفن همراه از طریق یک پروسه مناقصه برنامه نویسی برای قرار دادن آگهی کار می کند ، که در آن تبلیغ کنندگان در زمان واقعی برای حق قرار دادن آگهی در یک دستگاه تلفن همراه پیشنهاد می دهند.
زیرساخت هایی که امکان انجام این فرآیند را فراهم می کند به عنوان یک بستر تقاضا (DSP) شناخته می شود. استفاده از چنین سیستم عامل هایی ، تبلیغ کنندگان را قادر می سازد عملکرد خود را بر اساس تعدادی از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) ، از جمله هزینه های موثر برای هر کلیک (eCPC) و هزینه موثر در هر اقدام (eCPA) بهینه کنند.
 

انواع تبلیغات موبایلی :

  • مدل پرداخت تبلیغات کلیکی (تبلیغات به ازای هر کلیک)
  • مدل پرداخت به ازای نمایش
  • مدل پرداخت به ازای هر نصب
  • مدل پرداخت به ازای انجام عملیات
  • مدل پرداخت به ازای مشاهده ویدئو

تبلیغات موبایل
عوامل موثر در موفقیت تبلیغات موبایلی:
محتوای گیرا:
یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در روش تبلیغاتی موبایل باید رعایت شود، تولید محتوای مناسب و تاثیرگذار است که از ویژگی‌های کلی آن می توان به داشتن متن سرگرم کننده، ارتباط محتوا با گروه هدف، کوتاه بودن جملات و استفاده از کلمات تاثیرگذار، جذابیت بصری و موارد مشابه دیگر اشاره نمود.
سازگاری با موبایل ها :
مطمئن شوید که وب سایت ها و اپلیکیشن های تجاری شما با موبایل ها سازگار هستند.
 
شخصی سازی اطلاعات و داده‌ها:
یکی از نکاتی که اشخاص تبلیغ کننده باید به آن بسیار توجه داشته باشند در نظر داشتن سن، جنس، مکان و موارد مشابه دیگر به منظور شخصی‌سازی تبلیغات هدفمند خود است.
 
در نظر گرفتن رفتار مصرف کننده:
در تبلیغات موبایلی باید در نظر داشته باشیم که تبلیغاتی را تولید نماییم که با کمترین توضیحات بیشترین تاثیرگذاری را بر روی مخاطب داشته باشیم و جذب کاربر در 3 ثانیه باید هدف کارشناس بازاریابی باشد.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !