با هم برای ایران | طرح‌های حمایتی کسب و کارهای اینترنتی مشاهده خدمات حمایتی

سئو کلاه سیاه چیست؟ سئو کلاه سیاه در مقابل کلاه سفید

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه عملی در برابر دستورالعمل های موتور جستجو است که برای بدست آوردن رتبه سایت در نتایج جستجو بالاتر استفاده می شود. این تاکتیک های غیر اخلاقی برای جستجوگر حل نمی شود و غالباً با مجازاتی از موتورهای جستجو خاتمه می یابد. تکنیک های کلاه سیاه شامل چاشنی کلمات کلیدی ، پنهان کاری و استفاده از شبکه های پیوند خصوصی است.
ظاهر شدن در نتایج جستجو برای رشد مشاغل بسیار مهم است ، اما یک روش درست و نادرست برای بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد. هنر تاریک SEO کلاه سیاه روش اشتباهی است. SEO کلاه سیاه به جای حل کردن برای کاربر ، به دنبال حل الگوریتم های موتور جستجو است. به جای کسب حق رتبه بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجوگر کلاه سیاه SEO از تاکتیکهای سایه دار برای رسیدن به آنجا استفاده می کند. استفاده مداوم از تکنیک های سئو کلاه سیاه احتمالاً به جای بهبود آن به حضور شما در موتورهای جستجو آسیب می رساند.
 

black hat

 

اگر تازه وارد فضای جستجو هستید ، هدف موتورهای جستجو مانند Google ارائه بهترین نتایج در هنگام تکمیل یک جستجو است. آنها می خواهند مردم تجربه جستجوی خوبی داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که نتایج ارائه شده شامل اسپم نیست. آنها این کار را بطور خودکار از طریق الگوریتم ها یا اقدامات دستی انجام می دهند که هدف آنها شناسایی و مجازات افرادی است که در SEO کلاه مشکوک هستند.
الگوریتم های موتور جستجو با گذشت زمان پیچیده تر شده اند ، به همین دلیل باید از SEO SEO کلاه سیاه به هر قیمت خودداری کنید. سئو کلاه سفید روشی بسیار بهتر برای بهینه سازی موتورهای جستجو است. این یک رویکرد اخلاقی تر است که مطابق با شرایط و دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو است. سئو کلاه سفید شامل ایجاد محتوای با کیفیت و تجربه کلی کاربر بهتر برای افرادی که از سایت شما بازدید می کنند.
 
سئو کلاه سیاه
 

سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید :

سئو کلاه سیاه مخالف دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو است و آنها را برای دستیابی به رتبه های بالاتر دستکاری می کند. این می تواند منجر به از بین رفتن کامل نتایج جستجو یا به دست آوردن موقعیت پایین تر شود. سئو کلاه سفید یک روش اخلاقی تر برای انجام سئو با ایجاد محتوای با کیفیت و تجربه کاربری خوب است.
 
در این مقاله توضیح داده شده است که تکنیک های SEO SEO کلاه سیاه چیست ، بنابراین می توانید در هنگام تدوین استراتژی جستجوی ارگانیک خود از آنها جلوگیری کنید.

تکنیک های Black Hat در سئو
کلمات کلیدی

پر کردن کلمات کلیدی به عملی برای پر کردن مطالب شما با کلمات کلیدی بی ربط در تلاش برای دستکاری در صفحه در صفحات نتایج جستجو اشاره دارد. اضافه کردن تغییرات متعدد کلمات کلیدی در جایی که هیچ ارزش افزوده ای ایجاد نمی کند ، تجربه بدی را برای کاربران ایجاد می کند. همچنین ممکن است باعث شود صفحه شما برای نمایش داده های بی ربط رتبه بندی شود.
 

Google چاشنی کلمات کلیدی را به این شرح توضیح می دهد:

  • لیست شماره های تلفن بدون ارزش افزوده قابل توجهی.
  • صفحات وب در لیست های متنی که در فهرست شهرها قرار دارند و سعی می کنند رتبه بندی کنند
  • تکرار همان کلمات یا اصطلاحات آنقدر زیاد است که به نظر غیر طبیعی می رسد.

در اینجا مثالی از پر کردن کلمات کلیدی برای وب سایت فروش نرم افزار بازاریابی برون مرزی آورده شده است:
ما در حال فروش نرم افزارهای بازاریابی برون مرزی هستیم. نرم افزار بازاریابی خارج از کشور چیزی است که ما می فروشیم. اگر فکر می کنید نرم افزار بازاریابی خارج از کشور با یکی از مشاوران نرم افزار بازاریابی خارج از کشور ما در تماس باشید. ”
 
 
سئو کلاه سیاه
 
من فکر می کنم شما موافقت خواهید کرد ، این مانند یک رکورد شکسته به نظر می رسد. بسیار ساده است و Google می تواند بگوید که این محتوا غیر طبیعی به نظر می رسد.
شاید شما این شوخی را شنیده باشید “نویسنده نویسنده سئو در یک نوار ، کوره ، میخانه ، خانه عمومی ، ایرلندی ، متصدی بار ، نوشیدنی ، آبجو ، شراب ، مشروب …” می رود. این شوخی در مورد پر کردن کلمات کلیدی است و نمونه کامل دیگری از این تمرین است. کلمات همه شبیه به یکدیگر هستند ، اما ارزش آنها را ندارند زیرا حتی یک جمله را هم نمی کنند.
شما می توانید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید تا دریابید افرادی که به دنبال چه چیزی هستند اما بیش از حد از این کلمات کلیدی در محتوای شما استفاده می کنند ایده خوبی نیست. به جای پر کردن مطالب خود با کلمات کلیدی بی ربط ، بر ایجاد مطالب مفیدی تمرکز کنید که به موضوعات مربوط به کلمات کلیدی می پردازند.
 
پنهان کاری شامل نشان دادن یک قسمت از مطالب به کاربران و محتوای متفاوتی برای موتورهای جستجو است. وب سایتهایی که SEO کلاه مشکی را تمرین می کنند این کار را انجام می دهند تا بتوانند محتوا را برای انواع اصطلاحات ربطی به محتوای آنها نداشته باشند. وب سایت های اسپم غالباً این کار را انجام می دهند تا از یک ربات موتور جستجو در مورد محتوای هرزنامه ای که در اختیار کاربران قرار می دهد جلوگیری کنند.
متناسب با محتوای شما در گروه های مختلف کاربران قابل قبول است. به عنوان مثال ، ممکن است وقتی شخصی از یک دستگاه تلفن همراه بازدید می کند ، اندازه وب سایت خود را کوچک کنید. همچنین ممکن است زبان صفحه را براساس کشوری که از آنجا بازدید می کنید تغییر دهید. یک ناشر مانند Forbes یا Inc ممکن است تبلیغاتی را که در یک صفحه ظاهر می شود برای تأمین اعتبار محتوای خود تغییر دهد. این مثالها کاملاً قابل قبول است. تا زمانی که شما فقط محتوای مورد نظر را برای خزنده های موتور جستجو تغییر نمی دهید.
 
سئو کلاه سیاه
اگرچه هیچ قانونی سخت و سریع برای تعیین آنچه قابل قبول است و چه چیزی نیست ، وجود دارد ، بهترین توصیه من این است که از خود بپرسید ، آیا کاری که قصد دارید برای کاربر حل کنید ، انجام می دهد؟ اگر این کار را انجام دهد ، پس قابل قبول است شما باید با رباتهای موتور جستجو که سایت شما را خزنده می کند ، مانند هر کاربر دیگر.
اگر کنجکاو هستید بدانید که Google وب سایت شما را چگونه می بیند ، می توانید از ابزار fetch به عنوان ابزار Google استفاده کرده و این مورد را با آنچه کاربران می بینید مقایسه کنید.

ریدایرکت های دزدگیر

تغییر مسیر شامل ارسال کسی به URL متفاوت از روشی است که در ابتدا روی آن کلیک کرده اند. سئو کلاه سیاه از تغییر مسیرهایی خارج از هدف مورد نظر خود استفاده می کند. در امتداد همان خط های cloaking ، این ممکن است شامل هدایت یک خزنده موتور جستجو به یک صفحه و همه کاربران دیگر به یک صفحه دیگر باشد.
مثال دیگر ، هدایت صفحه بسیار معتبر با تعداد زیادی لینک دهنده به صفحه نامربوط دیگر ، فقط برای تقویت جایگاه آن در نتایج جستجو است. تغییر مسیر 301 بخش اعظم اقتدار را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می کند. این بدان معناست که شخصی که SEO کلاه مشکی را تمرین می کند می تواند فقط از طریق تغییر مسیرها فقط به منظور دستکاری نتایج جستجو استفاده کند.
تغییر مسیرها فقط باید برای هدفی که طراحی شده اند استفاده شود. این ممکن است در صورت تغییر دامنه وب سایت یا ادغام دو قطعه محتوا باشد. استفاده از JavaScript برای هدایت کاربران در بعضی مواقع نیز قابل قبول است. به عنوان مثال ، LinkedIn هنگام ورود به سیستم ، شما را به پروفایل کامل شخصی هدایت می کند ، نه اینکه نسخه عمومی یک نمایه کاربران را هنگام ورود به سیستم به شما نشان دهد. از طرف دیگر باید از تغییر مسیرهای دزدگیر جلوگیری کرد. آنها دستورالعمل های موتورهای جستجو مانند Google و Yandex را نقض می کنند.
 
سئو کلاه سیاه

محتوای کیفیت پایین

محتوای با کیفیت ضعیف که برای جستجوگر هیچ فایده ای ندارد نیز یک رویه رایج در سئو کلاه سیاه است. این شامل محتوا است که از یک وب سایت دیگر یا توسط یک ربات یا یک شخص رها شده است. در یک زمان موتورهای جستجوگر مانند Google خوب نیستند مطالبی را که از وب سایت های دیگر کپی شده اند تشخیص دهند. به روزرسانی Google Panda در سال 2011 این مشکل را برطرف کرد.
بسیاری از سایت های دارای محتوای تکراری در رتبه بندی های جستجو فاجعه ای قرار گرفتند. از آن زمان ، گوگل در شناخت محتوای تکراری و با کیفیت پایین بسیار بهتر شده است.
اضافه کردن کلمات کلیدی نامرئی به محتوای شما نیز یک عمل ممنوع است. برخی وب سایتهایی که با SEO کلاه مشکی درگیر هستند این کار را با ساختن متن به همان رنگ پس زمینه صفحه انجام می دهند. این بدان معنی است که صفحه ممکن است در نتایج جستجو برای آن دسته از کلید واژه های نامرئی ظاهر شود ، حتی اگر هیچ محتوای قابل مشاهده در مورد آنها در صفحه وجود نداشته باشد.
وقتی یک کاربر روی نتیجه کلیک کرد و فکر می کند درباره موضوعی است که جستجو کرده است ، هیچ یک از مطالب مورد نظر خود را پیدا نمی کند زیرا کلمات کلیدی نامرئی هستند. اگر برای کاربر حل می کنید ، نیازی به مخفی کردن محتوا در وب سایت شما نیست.
“طعمه و سوئیچ” یکی دیگر از ابزارهای سیاه کلاهبرداری موتورهای جستجو است. این شامل ایجاد محتوای پیرامون موضوعی است که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید. هنگامی که صفحه در نتایج برای این موضوع رتبه بندی می کند ، محتوا برای چیز دیگری جابجا می شود. این یک تجربه منفی را برای جستجو کنندگان ایجاد می کند زیرا محتویاتی که برای دیدن آنها دیگر کلیک می کنند وجود ندارد. این روشها کاربران و موتورهای جستجو را فریب می دهد و روش خوبی برای انجام سئو نیست.
نوشتن مطالب اصلی و با کیفیت ، بخش مهمی از سئو کلاه سفید است. نه تنها برای جلوگیری از مجازات موتورهای جستجو بلکه به وب سایت شما نیز از هم جدا می شود. ایجاد محتوای با کیفیت بالا باعث ایجاد اعتماد به مخاطب هدف شما می شود و بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل می کند.
سئو کلاه سیاه

پیوندهای پرداخت شده

موتورهای جستجوگر مانند گوگل خرید و فروش لینک ها را به شدت ممنوع اعلام کرده اند. آنها در وب سایت خود اظهار داشتند كه “هر پیوندی كه قصد دستکاری پیج رنك یا رتبه سایت در نتایج جستجوی Google را داشته باشد ، ممكن است بخشی از یك طرح پیوند و نقض دستورالعمل های وب مستر گوگل تلقی شود.” این شامل ارسال محصولات رایگان وب سایت در ازای پیوند است. اگر مطمئن نیستید که چه مبادله قابل قبولی وجود دارد ، مت کاتس ، رئیس سابق تیم وب اسپم گوگل توصیه می کند دستورالعمل های FTC را جستجو کنید.
برای پیوند دادن به محتوای خود باید از پرداخت هر سایتی دیگر خودداری کنید. Google از کاربران می خواهد تا درمورد مواردی که افراد در حال خرید یا فروش پیوند هستند ، به آنها بگوید. آنها اظهار داشتند كه هرگاه عمل تشخیص داده شود ، خریدار و فروشنده پیوند را مجازات می كنند.
اگر این لینک را خریداری کرده اید بدون اینکه متوجه شوید این یک تاکتیک SEO SEO کلاه سیاه است ، باید آنها را در اسرع وقت حذف کنید. اگر نمی توانید از وب مسترها برای حذف لینک ها استفاده کنید ، می توانید از ابزار disavow link استفاده کنید. این به Google می گوید هنگام محاسبه Pagerank خود ، از پیوندهای پرداخت شده خودداری کند.
سوء استفاده از داده های ساختار یافته / قطعه های غنی
داده های ساختاری همچنین به عنوان قطعه و طرحواره غنی معروف هستند. این امکان را به شما می دهد تا نحوه نمایش محتوای خود را در صفحات نتایج موتور جستجو تغییر دهید. این باعث می شود محتوای شما از رقبا متمایز شود و همچنین در صفحات نتایج املاک و مستغلات بیشتری به شما می دهد. می توانید داده های ساختاری را به صفحه ای که پادکست ، دستور العمل ، کتاب را در بین سایر محصولات و خدمات نشان می دهد اضافه کنید. نشانه گذاری بررسی طرحواره احتمالاً یکی از محبوب ترین انواع داده های ساخت یافته است.
سئو کلاه سیاه شامل ارائه اطلاعات نادرست در داده های ساختاری برای فریب موتورهای جستجو و کاربران است. به عنوان مثال ، شخصی که مشغول جستجوگر وب blackhat است ، می تواند خود را به پنج ستاره از یک سایت بررسی جعلی اعطا کند و داده های ساختاری را اضافه کند تا در صفحات نتایج جستجو ایستادگی کند. این یک عمل بسیار پرخطر است زیرا موتورهای جستجوگر مانند Google کاربران را تشویق می کنند وب سایت ها را از سوءاستفاده از داده های ساخت یافته گزارش دهند.
 

 
 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !