وردپرس چیست؟ طراحی سایت با وردپرس!

وردپرس چیست؟ کاربرد وردپرس چیست؟

در وب فارسی تعاریف متعددی برای وردپرس وجود دارد. در این مقاله سعی می‌کنیم با تعاریف ساده و سپس تخصصی تر به این سوال که وردپرس چیست پاسخی جامع ارائه دهیم. بیایید با یک تعریف ساده از استفاده از وردپرس از راهنمای وردپرس شروع کنیم.

وردپرس چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

برای پاسخ ساده و سریع به این سوال که وردپرس چیست، می‌توان گفت که وردپرس یک نرم افزار تحت وب است. با نصب وردپرس بر روی سرور خود می‌توانیم به راحتی در عرض 5 دقیقه یک وب سایت ایجاد کنیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است با طراحی وب سایت با وردپرس می‌توانیم به راحتی وب سایت ایجاد کنیم در مرحله بعد، بیایید محتوای سایت را با استفاده از یک داشبورد ساده مدیریت کنیم، محتوای یک مقاله منتشر کنید حتی وردپرس را به فروشگاه تبدیل کنیم، می‌توانیم محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشیم (گاهی اوقات به جای وردپرس از علامت اختصاری WP استفاده می‌شود.)

 

وردپرس از نظر ویکی پدیا چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها است. وردپرس از همان ابتدا فقط یک سرویس وبلاگ نویسی رایگان بود و امکانات خوبی را برای وبلاگ نویسان فراهم می‌کرد. سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت سایت معرفی شد. وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و از پایگاه داده MySQL استفاده می‌کند. وردپرس در سال 2003 برای تبلیغ پروژه موفق BTO تشکیل شد. نام وردپرس توسط کریستین اسلک، یکی از دوستان مت مولنوف (توسعه دهنده اصلی وردپرس) پیشنهاد شد. از آن زمان، وردپرس با سرعت و پیشرفت شگفت انگیز محبوب شده است. در حال حاضر نیز می‌توان وردپرس را به عنوان معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزار برای ایجاد وبلاگ و وب سایت حرفه‌ای در نظر گرفت. (منبع: ویکی پدیا)

پاسخ تخصصی وردپرس چیست؟

خیلی نمی‌خواهیم پاسخ وردپرس چیست را تخصصی کنیم! وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است. در واقع نرم افزارهای تحت وب در دسته سیستم مدیریت محتوا یا CMS قرار می‌گیرند که مخفف (سیستم مدیریت محتوا) است. با نصب نرم افزار وردپرس بر روی سرور، مدیریت محتوا به راحتی امکان پذیر است. رایج‌ترین کاربرد وردپرس برای راه اندازی و ایجاد وبلاگ یا وب سایت است. علاوه بر این امکان ایجاد شبکه‌های اجتماعی با افزونه های قدرتمند مانند buddypress. پلتفرمی با افزونه bbpress ساخته است و … چون وردپرس هسته قدرتمندی دارد و محبوب‌ترین نرم افزار در این زمینه است. نرم افزار وب وردپرس متن باز است و هسته آن توسط افراد مختلف ساخته می‌شود. این سیستم مدیریت محتوا به زبان PHP نوشته شده و بر اساس استفاده از پایگاه داده MySQL است.

زبان وردپرس چیست؟

همانطور که گفته شد، هسته وردپرس به زبان PHP نوشته شده است. پایگاه داده MySQL نیز برای ذخیره اطلاعات در وردپرس استفاده می‌شود. هنگام شروع کار با وردپرس، بسیاری از کاربران می‌رسند، زبان وردپرس چیست؟ باید بگوییم که برای طراحی وب سایت با استفاده از وردپرس نیازی به دانش برنامه نویسی ندارید. وردپرس رویای طراحی وب سایت در 5 دقیقه را بدون نیاز به کدنویسی به واقعیت تبدیل کرده است. زبان وردپرس PHP نام دارد و برای توسعه دهندگان منبع باز است. یعنی اگر دانش زبان PHP دارید، می‌توانید آن را با استفاده از اسناد وردپرس تغییر دهید. با توسعه افزونه‌های وردپرس، می‌توان ویژگی‌های وردپرس را نیز بهبود بخشید. بسیاری از افزونه‌های وردپرس نیز توسط توسعه دهندگان مختلف ارائه شده است.

 

وردپرس چگونه کار می‌کند؟

با ایجاد یک وب سایت با وردپرس به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. وردپرس یک کنترل پنل ساده به نام داشبورد برای کار با وب سایت ارائه می‌دهد. پس از نصب وردپرس و ورود به حساب وردپرس خود، ویژگی‌های وردپرس برای مدیریت وب سایت شما در یک نگاه در دسترس است. با تایپ در قسمت‌های مختلف به راحتی می‌توانید نوشته، محصول و … ایجاد کنید.

وردپرس را از کجا دانلود کنم؟

وردپرس را می‌توان به صورت رایگان از wordpress.org دانلود کرد. وردپرس از چندین زبان از جمله فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و نسخه فارسی وردپرس را می‌توانید به صورت رایگان از سایت wordpress.org دانلود کنید. هم اکنون می توانید آخرین نسخه وردپرس را با مراجعه به یکی از وب سایت های ذکر شده به صورت رایگان دانلود کنید. همچنین ما در کدنویسان جوان لینک های دانلود رایگان وردپرس را به زبان انگلیسی و فارسی در زیر همین مقاله برای دسترسی آسان کاربران عزیز قرار داده ایم. به طوری که آخرین نسخه وردپرس همیشه در مقاله موجود باشد. از لینک زیر می‌توانید نسخه فارسی و انگلیسی وردپرس را دانلود کنید.

 

دانلود باکس
مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !