آموزش نصب پایتون در ویندوز به صورت ویدیو و گام به گام

نصب ساده و آسان پایتون در ویندوز به صورت تصویری و گام به گام:

در این مقاله آموزش نصب پایتون در ویندوز ، خواهیم دید که چگونگی شروع کار و نصب Python در ویندوز بسیار ساده است. این شامل چند مرحله ساده است تا بتوانید سریعاً با پایتون در ویندوز شروع کنید.
مباحث زیر را در این نصب پایتون در ویندوز بررسی خواهیم کرد:

  • آشنایی با پایتون
  • چرا پایتون اینقدر محبوب است؟
  • چرا باید پایتون را یاد بگیرید؟
  • نصب پایتون در ویندوز
  • محیط های توسعه پایتون

 

 

مقدمه ای برای پایتون:

پایتون یک زبان بسیار متنوع است. این هزاران کتابخانه و ماژول برای کار با آن دارد.
شخصاً ، من فکر می کنم پایتون وقتی با همه زبانهای دیگر مقایسه می شود ، بسیار جالب است. این بسیار دوستانه مبتدی است که بسیار مهم است و نحو بسیار ساده برای فهمیدن آن است. به عنوان یک مبتدی ، هنگام شروع کار با یک زبان فکر کنید که این بسیار حیاتی است.
بهترین از همه ، بدون هیچ نقطه ضعف ، ایا درست است؟
خوب از آنجا که پایتون و بسیاری از کتابخانه های آن از منبع آزاد هستند ، در بین راه اندازی ها و صنعت نیز کشش زیادی به دست آورده است. و این قطعاً منجر به میلیونها یادگیرنده شاد در سراسر جهان می شود.
بنابراین ممکن است از شما سؤال شود که چرا باید یادگیری درست پایتون را در نظر بگیرید؟
آموزش نصب پایتون در ویندوز

بچه ها ، این چنین برنامه گسترده ای دارد ، نمی توانم همه آن را در یک تصویر جا دهم!
همه چیز از توسعه وب با استفاده از جنگو و بطری. محاسبات ریاضی با استفاده از Numpy ، طراحی رابط کاربری گرافیکی شخصی خود با استفاده از Tkinter و ساخت بازی های شخصی خود با استفاده از Pygame و غیره.
در ادامه در مورد این نصب پایتون در وبلاگ ویندوز ، خواهیم دید که چرا پایتون اینقدر محبوب است.

چرا پایتون اینقدر محبوب است؟

اگر می توانید چند سال پیش رو  به یاد بیاورید ، مردم میگفتند پایتون  چیز بزرگ بعدی است. خوب ، آنها درست بودند. در شرایط امروز ، این یک چیز بزرگ است!
خوب برای مبتدیان ، همه ما وقتی یاد می گیریم که زبان های جدید را شروع می کنیم ، چه فرد مبتدی باشید و چه یک طرفدار حق ، کمی احساس ناامنی یا عقب افتادگی می کنیم؟ این ممکن است به دلیل مفاهیم محض یا چیزی باشد که شما را گیج می کند و یا تصویر خوبی به شما نمی دهد.
خوب ، از نظر شخصی من ، پایتون تمام سردردهایم را با زبانهایی که آموخته ام حل می کند و اگر مجبور شدم با یک زبان از ابتدا شروع کنم ، من مطمئناً پایتون را انتخاب می کردم ، دو فکر در مورد آن نیست.
این بسیار دوستانه مبتدی است و نحو خواندن و دنبال کردن آن بسیار ساده است.
این قطعاً همه ما را خوشحال می کند و مطمئناً بله ، پایتون میلیون ها یادگیرنده خوشحال در سراسر جهان دارد!
نمی توانم به شما بگویم کار با پایتون چقدر جالب است و مطمئن هستم که در پایان این وبلاگ “نصب پایتون بر روی ویندوز” با شما نظر مشابهی خواهد داشت.
در ادامه در این وبلاگ “نصب پایتون بر روی ویندوز” بررسی خواهیم کرد که چرا باید یادگیری پایتون را در نظر بگیرید.

نصب پایتون روی ویندوز

نصب پایتون روی ویندوز فرایندی طولانی تر از مقایسه با نصب پایتون در لینوکس است. در لینوکس به راحتی اجرای یک دستور و تنظیم آن آسان است. با ویندوز مسیری کمی متفاوت را طی می کند.
برای شروع کار با پایتون 3 ، باید به مترجم پایتون دسترسی داشته باشید. چندین روش مشترک برای تحقق این امر وجود دارد:
پایتون را می توان از وب سایت بنیاد نرم افزار Python در python.org به دست آورد. به طور معمول ، این امر شامل بارگیری نصاب مناسب برای سیستم عامل و اجرای آن بر روی دستگاه شما است.
برخی از سیستم عامل ها ، به ویژه لینوکس ، مدیر بسته ای را برای نصب پایتون فراهم می کنند.
در macOS ، بهترین راه برای نصب پایتون 3 شامل نصب مدیر بسته به نام Homebrew است. نحوه انجام این کار را در بخش مربوطه در آموزش مشاهده خواهید کرد.
در سیستم عامل های موبایل مانند Android و iOS می توانید برنامه هایی را نصب کنید که یک محیط برنامه نویسی پایتون را فراهم می کند. این می تواند یک روش عالی برای تمرین مهارت های کد نویسی شما باشد.
از طرف دیگر ، چندین وب سایت وجود دارد که به شما امکان می دهد به یک مترجم پایتون بصورت آنلاین و بدون نصب هر چیزی در رایانه خود دسترسی پیدا کنید.
توجه: این احتمال وجود دارد که پایتون با سیستم عامل شما ارسال شده باشد و قبلاً نصب شده باشد. حتی اگر اینگونه باشد ، ممکن است نسخه نصب منسوخ شده باشد ، در این صورت شما می خواهید به هر حال آخرین نسخه را بدست آورید.
بسیار بعید است که سیستم ویندوز شما با Python که قبلاً نصب شده است ارسال شود. سیستم های ویندوز به طور معمول چنین نمی کنند. خوشبختانه ، نصب بیشتر از بارگیری نصب نصاب Python از وب سایت python.org و اجرای آن مستلزم نیست. بیایید نگاهی به نحوه نصب Python 3 در ویندوز بیاندازیم:
مرحله 1: نصب Python 3 را بارگیری کنید
یک پنجره مرورگر را باز کرده و به صفحه بارگیری ویندوز در python.org بروید.
در زیر عنوان در بالای صفحه که می گوید پایتون برای Windows منتشر می شود ، روی پیوند برای آخرین نسخه پایتون 3 – Python 3.x.x کلیک کنید. (از این نوشتار ، آخرین نسخه پایتون 3.7.2 است.)
به پایین بروید و نصب کننده اجرایی ویندوز x86-64 را برای نصب 64 بیتی یا ویندوز x86 برای 32 بیتی انتخاب کنید.
اما آیا نصب 32 بیتی یا نصب 64 بیتی را انتخاب می کنیم؟
برای ویندوز می توانید نصب کننده 32 بیتی یا 64 بیتی را انتخاب کنید. در اینجا تفاوت این دو در چیست:

  • اگر سیستم شما دارای پردازنده 32 بیتی است ، باید نصب 32 بیتی را انتخاب کنید.
  • در یک سیستم 64 بیتی ، هر نصب کننده برای بیشتر اهداف کار خواهد کرد. نسخه 32 بیتی به طور کلی از حافظه کمتری استفاده می کند ، اما نسخه 64 بیتی برای برنامه های دارای محاسبات فشرده عملکرد بهتری دارد.
  • اگر مطمئن نیستید کدام نسخه را انتخاب کنید ، با نسخه 64 بیتی بروید.

توجه: به یاد داشته باشید که اگر این انتخاب را “اشتباه” کردید و دوست دارید به نسخه دیگری از Python تغییر دهید ، می توانید Python را حذف کرده و با بارگیری یک نصب کننده دیگر از python.org دوباره نصب کنید.

مرحله 2: نصب را اجرا کنید

پس از انتخاب و بارگیری یک نصب ، به سادگی آن را با دوبار کلیک روی فایل بارگیری شده اجرا کنید. باید گفتگویی ظاهر شود که چیزی شبیه به این باشد:
آموزش نصب پایتون در ویندوز

نکته مهم: شما می خواهید که جعبه ای را که می افزاید: Python 3.x را به PATH اضافه کنید ، بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که مترجم در مسیر اجرای شما قرار می گیرد.

سپس فقط بر روی Install Now کلیک کنید. این باید همه چیز در آنجا باشد. چند دقیقه بعد شما باید نصب پایتون 3 را در سیستم خود داشته باشید.
سیستم فرعی ویندوز برای لینوکس (WSL)
اگر Windows 10 Creators یا Anniversary Update را اجرا می کنید ، در واقع گزینه دیگری برای نصب پایتون دارید. این نسخه های ویندوز 10 شامل ویژگی هایی به نام Windows Subsystem برای Linux است که به شما امکان می دهد یک محیط لینوکس را بطور مستقیم در ویندوز ، بدون تغییر و بدون سربار دستگاه مجازی اجرا کنید.
برای اطلاعات بیشتر ، به مقاله Subsystem Windows Documentation Linux در وب سایت Microsoft مراجعه کنید.
برای راهنمایی در مورد فعال کردن زیر سیستم در ویندوز 10 و نصب توزیع لینوکس ، به راهنمای نصب ویندوز 10 مراجعه کنید.
هنگامی که توزیع لینوکس را به دلخواه خود نصب کردید ، می توانید Python 3 را از یک پنجره کنسول Bash نصب کنید ، دقیقاً همانطور که می خواهید اگر توزیع لینوکس را بصورت محلی اجرا کنید.

محیط های توسعه پایتون

بسیاری از IDE های خوب برای کدگذاری با پایتون و استفاده روزانه وجود دارد.
ما Pydev را برای گرفتگی ، Pycharm ، دفترچه یادداشت ++ و ماهی دریایی برای شما کاربران مک داریم. ما همچنین کومودو و ویم را نیز داریم.
تصویر زیر را بررسی کنید:
Python IDEs – نصب پایتون در ویندوز – Edureka
آموزش نصب پایتون در ویندوز

اینها تعدادی از IDE های بسیاری هستند که می توانید برای توسعه کد از آنها استفاده کنید. خوب ، من پیشنهاد می کنم از چیزی استفاده کنید که با آن راحت باشید و سپس از آنجا بروید.
انتخاب IDE مانند انتخاب طعم بستنی است. ابتدا باید آن را به طور عملی امتحان کنید و ببینید که آیا این نیاز شما کاملاً مناسب است یا نه. اگر این کار را انجام دهد ، می توانید پیش بروید و از آن استفاده کنید.
شخصاً ، در مورد من این سفر طولانی با پایتون بوده است. من چندین IDE را امتحان کرده ام و تمایل شخصی نسبت به PyCharm دارم. کار با آن بسیار ساده و شگفت انگیز است. و من مطمئن هستم که وقتی اکثریت کل جامعه با من موافق هستند وقتی می گویم PyCharm شماره 1 IDE برای پایتون است.
من از شما دوستان زیادی درخواست کردم تا یک ویدئو و وبلاگ آموزش PyCharm را امتحان کنید ، بنابراین حتماً آن را بررسی کنید.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !