رابط کاربری (UI و UX) چیست و عناصری که یک مورد را تشکیل می دهند چیست؟

طراحی رابط کاربری (یا UI) طی چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته و در یکی از خلاقانه ترین و جالب ترین زمینه های فناوری شکوفا شده است. اما در حالی که شما ممکن است عنوان شغلی “طراح UI” را روی تابلوهای شغلی دیده باشید ، تعجب می کنید: واقعاً رابط کاربری چیست و چه چیزی را می توانم در یکی پیدا کنم؟
در این پست وبلاگ ، خواهیم فهمید که رابط کاربری در واقع چیست و عناصر تشکیل دهنده آن چیست . ما همچنین می خواهیم به شما بگوییم که طراحی UI چیست ، چرا اینقدر مهم است و به عنوان یک طراح UI چه وظایفی را ممکن است انجام دهید.
 
رابط کاربری
 

1. طراحی UI چیست و چرا اهمیت دارد؟

قبل از اینکه به آناتومی یک رابط کاربری شیرجه بزنیم ، بیایید با نگاهی به زمینه طراحی UI شروع کنیم و اینکه چرا به چنین ابزاری مهم برای ارتباط با کاربران شما تبدیل شده است.
طراحی رابط کاربری ، همچنین به عنوان طراحی رابط کاربری شناخته می شود ، به زیبایی شناسی تمام عناصر بصری رابط کاربری محصول دیجیتال اشاره دارد. ارائه و تعامل محصول. طراحی UI اغلب با طراحی UX اشتباه گرفته می شود ، همچنین به عنوان طراحی تجربه کاربر شناخته می شود. در حالی که طراحان UI و UX از نزدیک با هم همکاری دارند ، دو بخش به جنبه های جداگانه ای از روند طراحی اشاره دارند.
طراحی UX فرایند افزایش رضایت کاربر با بهبود قابلیت استفاده و دسترسی به یک محصول ، صفحه وب یا برنامه است. از طرف دیگر ، طراحی UI ، طراحی رابط محصول است – به عبارت دیگر ، آنچه در واقع کاربر هنگام تعامل با محصول می بیند. از طرح های رنگی گرفته تا تایپوگرافی ، طراحان UI مسئولیت ظاهر و احساس محصول را بر عهده دارند. طراحی UI شامل پیش بینی ترجیحات کاربر و ایجاد یک رابط کاربری است که هم آنها را درک کرده و هم برآورده می کند. طراحی UI نه تنها بر زیبایی شناسی متمرکز است ، بلکه پاسخگو بودن ، کارایی و دسترسی یک وب سایت را نیز به حداکثر می رساند.
هنوز یک تاد گیج شده است؟ این پست وبلاگ ، رکورد را مستقیماً بر تفاوت بین طراحی UX و UI تعیین می کند.
از ژانویه سال 2019 ، بیش از 1.94 میلیارد وب سایت وجود داشته است. در حال حاضر بیش از 4 میلیون برنامه تلفن همراه برای بارگیری در Android و iOS در دسترس است و طراحان UI وظیفه طراحی عناصر بصری و تعاملی را برای همه آنها دارند. بنابراین چگونه طراحی UI به یکی از محبوب ترین و ابتکاری ترین زمینه های فناوری تبدیل شده است؟
رابط کاربری
 
با به وجود آمدن ویندوز 1.0 در دهه 1980 ، خیلی سریع مشخص شد که داشتن یک رابط دیجیتالی که برای کاربر جذاب بوده ، در ساخت یک تجربه به یاد ماندنی و لذت بخش کاربر مهم است. علیرغم این افشاگری ، تا سال 2007 – سالی که اپل صنعت فناوری را با اولین آیفون مختل کرد- بود که مفهوم طراحی UI واقعاً انقلابی شد. با داشتن رابط کاربری صریح برای دستگاه های دستی که دارای ویژگی های صفحه نمایش لمسی پیشرفته هستند ، طراحی UI هرگز یکسان نخواهد بود.
امروزه ، بیشتر مشاغل تشخیص می دهند که رابط کاربری عالی برای ایجاد وفاداری مشتری و شناخت برند ضروری است. مشتریان فقط از محصولات با طراحی زیبا لذت نمی برند؛ آنها انتظار دارند طراحی UI خوب در بازدید کنندگان جلب می کند ، مشتریان را حفظ می کند و تعامل بین کاربر و تجارت شما را تسهیل می کند. طراحی UI ، به طور خلاصه ، می تواند موفقیت یک محصول را رقم زده یا از بین ببرد.
 
رابط کاربری
 

2. یک طراح UI چه کاری انجام می دهد؟?

طراحی UI یک رشته چند رشته است که به طراحان UI نیاز دارد تا از کلاه های مختلف به عنوان بخشی از یک نقش استفاده کنند. در حالی که طراحان UI نیاز به چشم بصری شدید دارند ، یک جنبه روانشناختی نیز وجود دارد که بسیاری آن را بخشی از طراحی بصری نمی دانند. برای طراحی رابطهای کاربر پسند ، طراحان UI باید درک کنند که چگونه افراد کار می کنند how و چگونه هر عنصر بینایی و تعاملی تجربه خود را شکل می دهد. همدلی ، سازگاری و ارتباطات تنها معدودی از مهارتهای کلیدی است که معمولاً به طراحان UI نسبت داده می شود.
در نهایت طراحان UI وظیفه دارند اطمینان حاصل کنند که رابط کاربری برنامه جذاب ، بصری تحریک کننده و مطابق با اهداف تجاری است. طراحان UI همچنین وظیفه اطمینان از سازگاری در سطح صفحه را دارند و غالباً راهنماهای سبکی را ایجاد می کنند که می توانند در کل کار مورد استفاده قرار گیرند.
طراحان UI همچنین نقش تعیین کننده ای در طراحی دسترسی و گنجاندن دارند. از طراحی مجموعه ای از عناصر UI ، مانند دکمه ها ، آیکون ها و نوارهای باریک ، انتخاب رنگ ها و حروف اصلی ، به طور مرتب آزمایش طرح های خود از طریق نمونه سازی ، طراحان UI با دقت وزن خود را انتخاب می کنند که هر انتخاب طراحی برای کاربر نهایی چه معنی دارد. در عین حال ، طراحان UI اندازه و مقیاس پذیری عناصر مختلف UI را در نظر می گیرند و اینکه آیا فاصله بین لمس ها فاصله کافی وجود دارد یا خیر.
حساب کنید شما آنچه را برای طراح UI لازم دارید دریافت کرده اید؟ راهنمای شروع 5 مرحله ما در مورد شروع کار در طراحی UI را بررسی کنید.
 
رابط کاربری
 

3. رابط کاربری چیست؟

بنابراین اکنون که مسئولیت های یک طراح UI را مورد بررسی قرار داده ایم ، بیایید به آنچه در واقع یک رابط کاربری است ، توجه کنیم.
به عبارت ساده ، رابط کاربری نقطه تعامل و ارتباط انسان و کامپیوتر در یک دستگاه ، صفحه وب یا برنامه است. این می تواند شامل صفحه نمایش ، صفحه کلید ، ماوس و ظاهر یک دسک تاپ باشد. رابط کاربری کاربران را قادر می سازد تا کامپیوتر یا دستگاهی را که با آنها تعامل دارند کنترل کنند. رابط کاربری موفق باید شهودی ، کارآمد و کاربر پسند باشد. که ما را به بخش بعدی خود سوق می دهد …
 
رابط کاربری
 

4- برخی از مهمترین عناصر رابط کاربری چیست؟

عناصر رابط کاربری بخش هایی هستند که ما برای ساختن وب سایت ها یا برنامه های تعاملی از آنها استفاده می کنیم. آنها هنگام حرکت به مسیر خود ، نقاط دیدنی را برای کاربر فراهم می کنند. از دکمه ها تا پیمایش ها ، از موارد منو و صندوق های انتخاب.
عناصر رابط کاربری معمولاً در یکی از چهار دسته زیر قرار می گیرند:

کنترل های ورودی

کنترل های ورودی به کاربران امکان می دهد اطلاعات را وارد سیستم کنند. اگر به کاربران خود نیاز دارید تا به شما بگویند در کدام کشور قرار دارند ، برای مثال به یک کنترل ورودی استفاده خواهید کرد.

مؤلفه های ناوبری

اجزای پیمایش به کاربران کمک می کند تا در اطراف یک محصول یا وب سایت حرکت کنند. اجزای معمول پیمایش شامل نوار تب در دستگاه iOS و یک منوی همبرگر در Android است.

مؤلفه های اطلاعاتی

مؤلفه های اطلاعاتی اطلاعات را با کاربران به اشتراک می گذارند. این شامل اعلان ها ، میله های پیشرفت ، جعبه پیام و پنجره های بازشو است.

ظروف

ظروف دارای محتویات مرتبط با یکدیگر مانند آکاردئون ها هستند. آکاردئون لیستی از مواردی است که به صورت عمودی انباشته شده و از قابلیت های نمایش / پنهان کردن استفاده می کند.
رابط کاربری
 

5- برخی از بهترین ابزارهای طراحی رابط کاربری چیست؟

پیش از این هرگز طراحان UI چنین ابزار متنوعی را در اختیار نداشتند. با تبدیل شدن بیشتر نرم افزارهای بصری ، اجزای UI داخلی به طراحان UI اجازه می دهد تا از تصمیمات طراحی از پیش ساخته استفاده کنند و در کسری از زمان طرح بندی ایجاد کنند.
بیایید نگاهی به سه ابزار طراحی برتر UI بیندازیم :

طرح

Sketch از ترکیبی از artboard ها و شکل های طراحی بردار استفاده می کند تا طراحان بتوانند رابط و نمونه های سلام hi-fi را بر روی بوم پیکسلی ایجاد کنند. Sketch همچنین دارای یک ویژگی مناسب Symbols است ، به این معنی که می توانید بعد از ایجاد آنها از عناصر UI استفاده مجدد کنید. این همچنین به ثابت نگه داشتن رابط ها کمک می کند. برد – برد!

استودیو InVision

استودیوی InVision در نسخه اولیه ، به طراحان اجازه می دهد تا رابط های تعاملی باکیفیت ، انیمیشن های سفارشی و انتقال ایجاد کنند. همچنین شعار ایجاد چندین تخته هنری برای دستگاه های متعدد نیز به گذشته تبدیل خواهد شد ، زیرا می توان طراحی پاسخگویی را در یک مقوا انجام داد.

Adobe XD

Adobe XD بهترین مجموعه محیط های پروژه های دیجیتال را تحت مجموعه ابزارهای طراحی Adobe Creative Cloud ارائه می دهد. می توانید بردار ، مجدداً استفاده کنید ، و وکتور ریمیکس کنید و کارهای هنری بسازید تا از طرح بندی صفحه تا نمونه های تعاملی ، همه در همان برنامه ، ایجاد کنید. وقتی صحبت از ابزار طراحی UI می شود ، Adobe XD واقعاً همه خواننده و همه رقص است.
 
 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !