چرا جاوا اسکریپت را باید یاد بگیریم ؟ دلایلی برای یادگیری جاوا اسکریپت

چرا جاوا اسکریپت را یاد بگیریم ؟

باید جاوا اسکریپت را بیاموزد زیرا محبوب ترین زبان برنامه نویسی در جهان است. جاوا اسکریپت روی تعداد زیادی سیستم عامل و دستگاه های مختلف از جمله IoT به طرز حیرت انگیزی کار می کند.  کار برای جاوا اسکریپت بسیار فراوان است و یادگیری آن بسیار آسان است. شما می توانید جلوه های بصری دیوانه ، بازی ها ، تعامل UI را طراحی کنید ، وبلاگ دلخواه خود را تهیه و با پیدا کردن اشکالات درآمد کسب کنید!
چرا جاوا اسکریپت

چرا جاوا اسکریپت را باید یاد بگیرید ؟

به این دلیل که جاوا اسکریپت یکی از پرطرفدارترین موضوعات حوزۀ تکنولوژی است و در حال حاضر نیاز روزافزون بازار کار به این زبان احساس می‌گردد، فضای کاری خوبی برای توسعه‌دهندگان جاوااسکریپت به‌وجود آمده است.
در تأیید این گزاره بایستی گفت که امروزه با حضور لایبرری‌های موفقی همچون ریئکت و محبوبت روزافزون آن، محیط کدنویسی بک‌اند نود‌جی‌اس، توسعهٔ هیبریدی اپ‌های موبایل و بسیار مسئلهٔ دیگر، جاوا اسکریپت به زبان قابل‌اتکایی برای دولوپرها مبدل گردیده است.
 
چرا جاوا اسکریپت
 
یادگیری این زبان آسان است : در مورد جاوا اسکریپت نظر وجود دارد که گاهی اوقات حتی پس از توسعه برای سنین ، توسعه دهندگان لزوماً حتی اصول جاوا اسکریپت را نمی دانند. این می تواند 5-7 سال پیش اتفاق بیفتد که بیشتر آنها با یادگیری جی کوئری شروع شده اند ، نه دیگر.
جاوا اسکریپت نسبت به سایر زبانهای برنامه نویسی نسبتاً آسان است ، مشروط بر اینکه به درستی یاد بگیرید. اگر برنامه آموزشی freecodecamp ، محبوب ترین چکمه کدگذاری آنلاین را در جهان بگذرانید ، می توانید بلافاصله شروع به یادگیری کنید ، و یک انجمن BIG وجود دارد که با کمک StackOverflow ، اتاق های IRC و دیگر موارد دیگر ، به شما کمک کند.
تماشای این کد جدید یادگیری Reactjs در YouTube را مشاهده کنید. ببینید چقدر خوشحال است! این باعث می شود که جاوا اسکریپت را بیشتر یاد بگیرم. هنگامی که اصول اولیه هر چیز را می آموزید ، تقریباً همه چیز به راحتی پس از آن ساخته می شود.
چرا جاوا اسکریپت
کارهای بسیار زیادی با مرورگرها می‌توان انجام داد. اگر به جاوا اسکریپت مسلط باشید و فرآیند یادگیری آن‌ را دوست داشته باشید، می‌توانید به یک توسعه‌دهندۀ بازی‌های کامپیوتری تبدیل شوید. با یادگیری HTML5 و JS، شما می‌توانید بازی‌های مختلفی بسازید؛ از بازی‌های ساده‌ گرفته تا بازی‌های پیشرفته‌تری مانند 2048.
 

برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت !!!

همه ی افرادی که ابتدا به عرصه ی برنامه نویسی قدم میگذارند، غالبا تصور میکنند که جاوا و جاوااسکریپت یک زبان برنامه نویسی هستند اما حقیقت چیز دیگری است. جاوا و جاوااسکریپت دو زبان برنامه نویسی کاملا متفاوت هستند. زبان جاوا زبان بسیار قدرتمندی است که به خاطر محبوبیت بالای سیستم عامل اندروید که توسعه ی اپلیکیشن های آن توسط این زبان شکل میگیرد، جایگاه خوبی را بین زبان های برنامه نویسی بدست آورده است.
اما اخیرا فریمورک های جاوااسکریپت این قابلیت را برای ما فراهم میکند تا ما بتوانیم توسط این زبان برنامه نویسی، برنامه هایی را برای سیستم عامل اندروید نیز طراحی و توسعه دهیم.
چرا جاوا اسکریپت
همینطور Native بودن برخی از فریمورک ها این امکان را برای ما فراهم میکند تا همزمان دو خروجی برای سیستم عامل Android و ios هم زمان داشته باشیم که این قابلیت زبان جاوااسکریپت هزینه ی کمتری را برای برنامه نویسان به همراه دارد در عین حال نیازی به یاد گیری دو زبان برنامه نویسی مجزا یعنی جاوا و سوییفت نیست و فریمورکی مانند React Native در جاوااسکریپت به تنهایی خروجی هر دو زبان را به ما برمیگرداند.
یعنی یکبار برنامه نویسی به همین خاطر افرادی که تمایل به یادگیری برنامه نویسی Android یا ios دارند، جاوااسکریپت را در الویت برای یادگیری قرار میدهند که این نکته باعث رشد بالای محبوبیت این زبان برنامه نویسی شده است و پیشبینی میشود این روند رشد صعودی در آینده نیز ادامه دار باشد.
 
چرا جاوا اسکریپت

فراوانی از مشاغل جاوا اسکریپت:

در حال حاضر بیشترین جستجوی فناوری است و عدم وجود توسعه دهندگان خوب جاوا اسکریپت در بازار وجود دارد. این یک فرصت عالی برای به دست آوردن کار خوب از یادگیری جاوا اسکریپت است. به این نمودار فناوری برتر پرداخت در هر شغل نگاهی بیندازید:

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !