فریلنسر چیست؟ 8 نکات مهم برای موفقیت به عنوان یک فریلنسر

یک فریلنسر شخصی است که خدمات خود را ارائه می دهد و اغلب در یک زمان چندین کار را برای چندین مشتری انجام می دهد.آن‌ها معمولاً ساعتی، روزانه یا پروژه‌ای دستمزد می‌گیرند و اساساً یک کسب و کار یک‌نفره است.فریلنسر کسی است که سرویس‌ها یا خدمات خود را بدون تعهد درازمدت به کارفرما ارائه می‌کند
فریلنسر ها معمولاً به ازای هر کاری که انجام میدهمد درآمد کسب می کنند و نرخ کار ساعتی یا روزانه را برای کار خود شارژ می کنند. کار آزاد معمولاً کوتاه مدت است.
در حالی که یک کارگر آزاد به طور رسمی توسط یک شرکت دیگر کار نمی کند ، می تواند توسط مشاغل دیگر منعقد شود. معمول است که کارگران آزاد بطور همزمان روی چندین شغل یا پروژه مختلف کار کنند.
برخی از مشاغل رایج در صنایع خلاق مانند طراحی گرافیک ، نوشتن کپی ، توسعه وب سایت یا عکاسی است. با این حال ، فریلنسرها می توانند تقریباً در هر صنعت خدماتی مستقر ، مانند ترجمه ، مشاوره یا پذیرایی فعالیت کنند.
فریلنسر

آماری درباره فریلنسرها

  • ۵۳ میلیون فریلنسر در امریکا وجود دارد که ۳۴% نیروی کار کشور را تشکیل می‌دهند.
  • ٪۶۵ فریلنسرها گفته‌اند که امروز نسبت به ۳ سال گذشته، احترام بیشتری در جامعه دارند.
  • ٪۳۶ افراد شاغلی که فریلنسر نیمه‌وقت هستند درباره استعفا و کار به صورت فریلنسر تمام وقت فکر می‌کنند.
  • بیشتر فریلنسرها اعلام کردند که تقاضا برای کار آنها در عرض یک سال گذشته، دوبرابر شده است.
  • ٪۸۰ کسانی که فریلنسر نیستند تمایل دارند فریلنسر شوند.
  • ٪۶۹ فریلنسرها اعلام کرده‌اند که تکنولوژی، پیدا کردن کار را برای آنها راحت‌تر کرده است.
  • ٪۷۷ فریلنسرها اعلام کرده‌اند که روزهای بسیاری خوبی را در آینده شغلی خود پیش‌بینی می‌کنند.

 
فریلنسر
Freelancing یک حرفه مستقر در قرارداد است که به جای جذب در سازمان ، فرد از مهارت و تجربه خود برای ارائه خدمات به تعدادی از مشتری استفاده می کند.
به زبان ساده ، آزاد سازی زمانی است که شما از مهارت ها ، آموزش و تجربه خود برای کار با چندین مشتری استفاده می کنید و کارهای مختلفی را بدون تعهد به یک کارفرما انجام می دهید. تعداد تکالیف یا وظایفی که می توانید انجام دهید فقط به همان میزان از توانایی شما برای تحویل آنها برطرف می شود.
مالی آزاد معمولاً شامل مشاغل (به نام های مفرح) می شود که به شما امکان می دهد از موقعیت خانه کار کنید. اما به عنوان یک شغل کار از خانه مشاغل آزاد را با هم کار نکنید.
به معنای آزاد کردن همیشه به این معنی نیست که شما از خانه کار خواهید کرد. بسته به نوع کار و شرایط مشتری نیز ممکن است مجبور شوید در دفتر مشتری خود کار کنید.
کار از مشاغل خانگی شامل یک قرارداد بین شما و یک کارفرمای مجرد است که در حالی که به صورت آزاد کار نمی کند به شما حقوق می دهد.
درست است که بسیاری از مشاغلی که فریلنسرها انجام می دهند بدون حضور آنها در محل شرکت یا مشتری می توانند از طریق اینترنت تحویل داده شوند.
فریلنسر

چه کسی فریسینگ است ؟

یک آزادکار یا کارگر آزاد یک فرد خود اشتغالی است که با ارائه خدمات به چندین مشتری ، درآمد کسب می کند. این خدمات به مهارت های شخص مربوط می شوند و الزاماً فقط برای مشاغل ارائه نمی شوند.
فریلنسرها یا از پلتفرم های شخص ثالث مانند Fiverr ، اندروید استودیو طراحی و غیره استفاده می کنند و یا از شبکه خود استفاده می کنند تا مشاغل بیشتری کسب کنند و خدمات خود را مستقیماً به مشتری خود ارائه دهند.
اما آیا این یک انتخاب خوب برای یک حرفه است؟ آیا می توانید ضمن آزاد کردن زندگی ، زندگی اسراف داشته باشید؟ چطور با مشاغل آزاد شروع می کنید؟
 

نکات مهم برای موفقیت به عنوان یک فریلنسر

  • پروژه ای را بپذیرید که مهارت و تخصص لازم برای انجام آن را دارید.
  • همیشه گام های اول سخت است. اگر تخصص کافی برای انجام یک پروژه را دارید، از اینکه تجربه‌ی کافی ندارید، نترسید. خود را باور داشته باشید و با قدرت پروژه را آغاز نمایید.
  • سعی کنید کاملا خواسته های کارفرما را درک نمایید و تمام تلاش خود را بکار بندید تا بتوانید رضایت او را جلب کنید. این کار موجب حفظ مشتریان شما، افزایش تعداد آن ها و اعتماد به نفس شخص شما خواهد شد.
  • واقع بین، متعهد، به روز و خوش برخورد باشید و به توافق خود با کارفرما کاملا پایبند بمانید.
  • برای خود نام و برندی ایجاد کنید و هر روز اعتبار بیشتری برای آن کسب کنید. طراحی یک کارت ویزیت حرفه ای می تواند تاثیر چشمگیری در افزایش مشتریان شما داشته باشد.
  • رزومه کاری مناسب برای خود تهیه کنید و مهارت ها، تخصص ها و نمونه کارهای خود را در آن عرضه نمایید. می توانید برای نمایش رزومه کاری خود از سیستم های فریلنسینگ ، شبکه های اجتماعی مثل لینکدین و یا وبلاگ ها استفاده کنید.
  • داشتن یک سایت حرفه ای تاثیر بسزایی در رونق کسب و کار شما خواهد داشت. با استفاده از آموزش راه اندازی سایت، برای خود سایتی حرفه ای ایجاد کنید و با استفاده از تکنیک هایی که فراگرفته اید، به تعداد کاربران و در حقیقت مشتریان بالقوه خود روز به روز بیافزایید.
  • سعی کنید در سیستم های فریلنسینگ معتبر ایران عضو شوید. زیرا مشابه سیستم های همکاری در فروش، هرچه تعداد سایت های فریلنسینگی که شما در آن ها عضویت دارید بیشتر باشد، میزان پیشنهادهایی که می توانید دریافت کنید افزایش می یابد. در نتیجه می توانید انتخاب های با کیفیت تری داشته باشید.
مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !