تغییر دنیا با برنامه نویسی | برنامه‌نویس‌ها چطور دارند دنیا رو تغییر میدن ؟

کی میگه شما نمی تونید دنیا را تغییر بدید ؟ تاریخ بارها نشون داده که هرچه امروز ممکن نیست ، فردا ، ممکن است امکان پذیر باشد .سالهاست که چند خط برنامه نویسی داره کل دنیارو تغییر میده ، برای مثال یوتیوب و فیسبوک فقط با خطوط تونستند دنیارو تغییر بدند شبکه اجتماعی رو وارد زندگی مردم کنند و برخی رو درگیر برنامه نویسی ……..مارگارت همیلتون یكی از معدود زنانی بود كه در آزمایشگاه چارلز استارك درپ برای تغییر جهان و تسخیر فضا از برنامه نویسی استفاده کرد.
 
برنامه نویسی
 
مارگارت همیلتون زنی جوان ، خوش ذوق و 33 ساله بود که ریاضیات را دوست داشت. او یكی از معدود زنانی بود كه در آزمایشگاه چارلز استارك درپ ، MIT ، كه در اوایل دهه 1960 ، برای ناسا اهمیت مهمی ایجاد كرده بود.
برنامه های آپولو و Skylab دوران جدیدی را در کاوش فضا رقم می زند. همیلتون هدایت تیمی را که نرم افزاری هنگام پرواز را برای کنترل ماژول فرمان آپولو ، فرود ماه و در نهایت نخستین ایستگاه فضایی جهان به نام Skylab به وجود آورد ، هدایت کرد.
در زمانی که دوره های علوم کامپیوتر یا مهندسین نرم افزار وجود نداشت ، همیلتون خود تدریس می کرد. با توسعه مهارت های خود ، وی با استفاده از تجربه دستی ، سیستم های بازیابی و نرم افزار تشخیص خطا را طراحی و توسعه داد. تلاش های شگفت انگیز او باعث شد اعضای هم تیمی خود را به درد نخور و ضعیف نبنبینند. مارگارت همیلتون برای تغییر جهان و تسخیر فضا از کد (برنامه نویسی) استفاده کرد.
برنامه نویسی

پنجره ای رو به جهان (ویندوز)

ویلیام هنری گیتس – معروف به بیل گیتس – در اکتبر سال 1955 به دنیا آمد. در 13 سالگی مجذوب کامپیوترها شد و از برنامه های مدرسه خود برای دسترسی به سیستمهای رایانه ای مدرسه استفاده کرد.
او بازی هایی مانند tic-tac-toe را در BASIC نوشت و بعداً ، هنگامی که تخصص خود را در زمینه برنامه نویسی نشان داد ، برای کمک به پیمانکار برای مدرسه خود برای تهیه برنامه های حقوق و دستمزد و نرم افزار برنامه ریزی کلاس ثبت نام کرد.
به گفته وی ، این دشوار بود که خودم را از دستگاهی جدا کنم که در آن بتوانم موفقیت را به طور نامشخص نشان دهم.
سرانجام ، او دانش برنامه نویسی خود را به دست آورد و از آن برای سرمایه گذاری در فن آوری جدیدی که به سرعت در سراسر جهان و در رایانه های شخصی استفاده می شد ، استفاده می کرد.
ایده او ساده بود: دستگاه ها را درست نکنید ، بلکه نرم افزاری را اجرا کنید که همان کار ها را اجرا کند.
او در ادامه مایکروسافت را تشکیل داد. این شرکت مایکروسافت ویندوز ، رابط گرافیکی برای MS-DOS را در 20 نوامبر 1985 منتشر کرد.
 
برنامه نویسی

انقلاب معروف به WordStar

رایانه های اولیه بسیار دوستانه نبودند. برخلاف امروز ، آنها هیچ ماوس یا پد لمسی نداشتند. هیچ فونت روی صفحه یا فاصله مناسب کاراکترها وجود نداشت و در حقیقت ، هیچ یک از تعاملاتی که امروز با آن آشنا هستیم وجود نداشت. درعوض ، کاربران از شخصیت های ASCII برای ایجاد داده های گرافیکی استفاده می کردند .
در آن زمان ، IBM با یک ماشین تحریر ، فعالیتهای تجاری را اداره می کرد. در حقیقت ، این استاندارد دفتر بود و البته با رابط ها به خوبی و یا اصلاً با رایانه ها ارتباط برقرار نمی کرد.
این برنامه که توسط راب برنابی نوشته شده بود ، به دبیران این امکان را می دهد تا داده ها را مستقیماً با استفاده از یک دستگاه “دسک تاپ” قدیمی مدرسه که دارای صفحه نمایش سبز کوچک و دیسک های فلاپی است ، به طور مستقیم وارد رایانه کنند.
Wordstar ویرایش اسناد واقعی را در بازار رایانه ای 8 بیتی CPM شکوفا معرفی کرده و مانند یک گردباد بخش تجاری را فرا گرفته است. این کار نحوه انجام کار و نحوه تعامل انسان با ماشین ها را تغییر داد. در واقع ، همه چیز را تغییر داد ، و هنوز هم امروز تأثیر گذار است : به دلیل Wordstar است که شما در حال خواندن این مقاله یا هر مقاله در اینترنت هستید.

گرگ در لباس جستجو

اگر تاکنون از یک دستیار شخصی سوالی پرسیده اید ، شاید نمی دانید موتور جستجوگر آن از پایگاه های داده گسترده ای از اپل یا Google پشتیبانی نمی کند. در عوض ،  جستجو توسط ولفرام آلفا ، یک “موتور دانش محاسباتی” قدرتمند که در هسته اصلی آن قرار دارد هدایت می شود ، یک کد Matematica Wolfram است.
Wolfram Mathematica توسط دانشمند رایانه ای بریتانیایی-آمریکایی استفن ولفرام ساخته شده است ، Wolfram Mathematica یک نیروگاه محاسباتی پلت فرم متقابل است که می تواند برای استخراج داده از تقریباً هر چیزی استفاده شود. همچنین به ولفرام آلفا قدرت می دهد ، که به نوبه خود به شما کمک می کند از طریق دستیار شخصی مورد علاقه خود دریابید که چه زمانی فیلم مورد علاقه شما در سینمای محلی بازی می کند.
Wolfram Mathematica به پیشرفت فراگیری ماشین ، شبکه های عصبی ، پردازنده های تصویر ، علوم داده و موارد دیگر کمک کرده است. این به طور پرکاربرد در زمینه های محاسباتی استفاده می شود که تحقیقات علمی ، مهندسی و ریاضیات را لمس می کنند.
 
خب دیگه این همه حرف زدم تا به اینجا برسم که برنامه نویسی میتونه همه چی رو عوض کنه : بهداشت و درمان ، آموزش ، زندگی و همه چی که فکرشو میکنید .اگر ده سال پیش رو به خاطر بیارید، می‌بینید که توی این مدت با ظهور دستگاه‌های همراه و اپلیکیشن‌ها، موتورهای جستجو مثل گوگل، پیشرفت‌ در توسعه دستگاه‌های پزشکی، شبکه‌های اجتماعی و همچنین همه اپلیکیشن‌های جدید سیستم‌ عامل‌ها، ما وارد به عصر جدیدی شدیم. برنامه‌نویس‌ها این وسط چه کار کردن و برای آینده ما چه شگفتی‌هایی در سر دارن؟
برنامه نویسی

در سال ۲۰۱۶ بود که دستگاه‌های شگفت‌انگیز واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) برجسته شدن. یکی دیگه از اون چیزهایی که زمانی در خیال ما بود.

واقعیت افزوده یا Augmented Reality دسته‌ای از فناوری‌ها است که به محیط اطراف ما اطلاعاتی اضافه می‌کنن که در واقعیت وجود نداره، مثلا بتونی دوربینت رو به سمت یه بنای تاریخی بگیری و تاریچه‌اش روی صفحه ظاهر بشه. بازی معروف پوکمون گو هم از همین دسته است. واقعیت مجازی یا Virtual Reality اما فضای کاملا جدیدی می‌سازه که گاهی هیچ محدودیتی نداره. امروز شرکت‌های مختلف مشغول توسعه انواع ابزارها و عینک‌ها و برنامه‌های واقعیت مجازی هستن و در آینده نزدیک بخش بزرگی از دنیای ما رو شکل می‌ده.

در حقیقت برنامه‌نویس‌ ها و مهندس‌ها هستن که در پشت صحنه دارن به شدت مشغولن و داستان‌های علمی تخیلی رو به واقعیت تبدیل می‌کنن.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !