نحوه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی ، به راحتی آب خوردن

نحوه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی :

از راه اندازی اولین برنامه خود هیجان زده اید؟ در اینجا راهنمای گام به گام نحوه انتشار آن در فروشگاه Google Play برای کاربران Android را کامل یاد میدیم
با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه ، احتمالاً Google Play یکی از بزرگترین سیستم عامل های توزیع ، تبلیغ و فروش برنامه های Android است.
برای تازه واردان و تایمر اول ، انتشار یک برنامه در Google Play می تواند یک روند ترسناک به نظر برسد. این پلت فرم مانند سایر فروشگاه های اپلیکیشن دارای مجموعه ای از قوانین ، مقررات و رویه های خاص خود است و شما باید نحوه عملکرد آن را بفهمید تا از مشکلات آینده جلوگیری شود.
این مقاله یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه انتشار موفقیت برنامه در Google Play Store است.

آنچه پیش از شروع باید بدانید

اپ استور کمپانی اپل قوانین سختگیرانه ای برای تایید اپلیکیشن ها دارد و تنها اپلیکیشن هایی مورد تایید این استور قرار میگیرند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند. این سختگیری یک مزیت برای کاربران نهایی به همراه دارد و آن این است که تنها محصولات باکیفیت به این استور راه پیدا میکنند و گزینه های محدودتری در اختیار کاربران قرار میگیرد.

از سوی دیگر یک چالش پیش روی توسعه دهندگانی است که زمان و هزینه زیادی صرف تولید اپلیکیشن کرده اند، در واقع آنها باید محصولی بسازند که مطابق استاندارهای اپ استور باشد.

شرایط برای گوگل پلی استور کمی متفاوت است و به ندرت پیش می آید که اپلیکیشنی توسط گوگل پلی رد شود. با این اوصاف توسعه دهندگان شانس بیشتری برای انتشار محصولات خود در گوگل پلی دارند.

مزیت دیگری که گوگل پلی نسبت به اپ استور داراست، قابلیت جستجوی قدرتمند و پیشرفته آن است که از نام اپلیکیشن تا توضیحات تکمیلی را مورد جستجو قرار میدهد و نتایج کامل تری را به کاربر نمایش میدهد.

از این رو توسعه دهندگان فرصت بیشتری برای دیده شدن می یابند و اپلیکیشن راحت تر میتواند کاربران و مخاطبین هدف خود را پیدا کند. از این لحاظ اپ استور کمی محدودتر بوده و اپلیکیشن ها آنطور که باید در این استور دیده نمیشوند.

مرحله 1: ایجاد یک حساب کاربری توسعه دهنده

نحوه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی
قبل از انتشار هر برنامه ای در Google Play ، باید یک حساب کاربری توسعه دهنده ایجاد کنید. با استفاده از حساب Google موجود می توانید به راحتی ثبت نام کنید.
ورود به حساب Google Developer
روند ثبت نام کاملاً ساده است و باید هزینه ثبت نام یکبار 25 دلار را بپردازید. بعد از اینکه توافقنامه توزیع برنامه نویس را مرور و پذیرفتید ، می توانید با استفاده از کارت اعتباری یا بدهی خود ، پرداخت را انجام دهید.
برای اتمام مراحل ثبت نام ، تمام جزئیات حساب مورد نیاز خود را ، از جمله نام برنامه نویس خود ، که در Google Play برای مشتریان شما قابل مشاهده خواهد بود ، پر کنید. همیشه می توانید بعداً جزئیات بیشتری را اضافه کنید.
همچنین به یاد داشته باشید که پردازش کامل ثبت نام شما تا 48 ساعت طول می کشد.
 

مرحله 2: برای فروش برنامه ریزی کنید؟ به حساب بازرگان خود پیوند دهید

اگر می خواهید یک برنامه پولی منتشر کنید یا قصد دارید خریدهای درون برنامه ای را منتشر کنید ، باید یک مرکز مرکز پرداخت ، یعنی یک حساب تجاری ایجاد کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است:

  1. وارد کنسول Play خود شوید
  2. بر روی گزارشهای بارگیری – مالی کلیک کنید
  3. “اکنون یک حساب بازرگان تنظیم کنید” را انتخاب کنید
  4. اطلاعات کسب و کار خود را پر کنید

پس از ایجاد پروفایل ، به طور خودکار به حساب توسعه دهنده شما پیوند می یابد.
یک حساب تجاری به شما امکان می دهد تا فروش برنامه و پرداخت های ماهانه خود را مدیریت کنید ، و همچنین گزارش های فروش خود را درست در کنسول Play خود تجزیه و تحلیل کنید.
 

مرحله 3 : ایجاد یک برنامه

نحوه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی
اکنون که کنسول Play خود را تنظیم کرده اید ، در نهایت می توانید برنامه خود را اضافه کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است:
به فهرست “همه برنامه ها” در فهرست بروید
روی “ایجاد برنامه” کلیک کنید
زبان پیش فرض برنامه خود را از فهرست کشویی انتخاب کنید
عنوانی را برای برنامه خود وارد کنید
روی “ایجاد” کلیک کنید
نحوه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی
عنوان برنامه شما بعد از انتشار ، در Google Play نشان داده می شود. در این مرحله خیلی نگران نباشید ، همیشه می توانید بعداً نام را تغییر دهید.
بعد از ایجاد برنامه ، به صفحه ورود به فروشگاه منتقل می شوید. در اینجا ، شما باید تمام جزئیات لیست فروشگاه برنامه خود را پر کنید.
نحوه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی

مرحله 4 : تهیه لیست فروشگاه

قبل از انتشار برنامه خود ، باید لیست فروشگاه های آن را آماده کنید. اینها همه جزئیاتی است که در لیست برنامه های شما در Google Play به مشتریان نشان داده می شود.
توجه: لزوماً لازم نیست این مرحله را قبل از حرکت به مرحله بعدی انجام دهید. همیشه آماده باشید که پیش نویس را ذخیره کرده و مجدداً مجدداً آن را دوباره چاپ کنید.
اطلاعات مورد نیاز لیست فروشگاه شما به چند دسته تقسیم می شود:
جزییات محصول
در اینجا سه ​​فیلد وجود دارد که باید آنها را پر کنید:
جزئیات محصول Google Play
عنوان و توضیحات برنامه شما باید با در نظر داشتن یک تجربه کاربری عالی نوشته شود.
از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید ، اما بیش از حد از آن استفاده نکنید. اطمینان حاصل کنید که برنامه شما به صورت اسپم یا تبلیغی دیده نمی شود ، یا این احتمال وجود دارد که در فروشگاه Play به حالت تعلیق درآید.
دارایی های گرافیکی
تحت دارایی های گرافیکی ، می توانید تصاویر ، تصاویر ، فیلم ها ، گرافیک تبلیغاتی و نمادهایی که ویژگی ها و عملکرد برنامه شما را به نمایش می گذارد ، اضافه کنید.
 
نحوه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی
 

دارایی های گرافیکی Google Play

بعضی از قسمت های تحت دارایی های گرافیکی مانند تصاویر ، اجزای گرافیکی و نماد با وضوح بالا الزامی است. برخی دیگر اختیاری هستند ، اما می توانید آنها را اضافه کنید تا برنامه شما برای کاربران جذاب تر شود.
برای هر یک از ویژگی های گرافیکی که آپلود می کنید ، مانند قالب پرونده و ابعاد ، الزامات خاصی وجود دارد. می توانید اطلاعات بیشتری درباره هر مورد در اینجا بخوانید.
زبانها و ترجمه ها
همچنین می توانید اطلاعات مربوط به برنامه برنامه خود را در جزئیات لیست فروشگاه ، به همراه تصاویر صفحه به زبان و سایر تصاویر محلی اضافه کنید.
تصویر صفحه زبانهای Google Play
همچنین گزینه ای برای کاربران وجود دارد که ترجمه های خودکار اطلاعات برنامه شما را با استفاده از Google مشاهده کنند
ترجمه کنید (به استثنای ارمنی ، Raeto-عاشقانه ، تاگالوگ و زولو) ، در صورتی که ترجمه های خود را اضافه نکنید.
 

طبقه بندی

در این بخش شما نیاز دارید تا نوع و دسته مناسب برنامه خود را انتخاب کنید. از منوی کشویی می توانید نوع برنامه یا بازی را برای نوع برنامه انتخاب کنید.
نحوه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی

طبقه بندی Google Play

دسته بندی های مختلفی برای هر نوع برنامه موجود در فروشگاه Play وجود دارد. یکی از برنامه های شما را به بهترین وجه انتخاب کنید.
برای رتبه بندی محتوای خود ، ابتدا باید APK را بارگذاری کنید. می توانید این مرحله را بعداً جست و جو کنید.
اطلاعات تماس
در این بخش شما باید اطلاعات تماس را وارد کنید تا به مشتریان خود امکان پشتیبانی از برنامه خود را ارائه دهید.
شما می توانید کانالهای تماسی متعددی را مانند ایمیل ، وب سایت و شماره تلفن در اینجا اضافه کنید ، اما تهیه ایمیل مخاطب برای انتشار یک برنامه الزامی است.
سیاست حفظ حریم خصوصی
برای برنامه هایی که درخواست دسترسی به داده های حساس کاربر یا مجوزها را دارند ، باید یک خط مشی رازداری جامع را وارد کنید که به طور موثر نحوه جمع آوری ، استفاده و اشتراک گذاری این برنامه را فاش می کند.
شما باید یک URL را در لیست فروشگاه و درون برنامه خود به خط مشی رازداری خود اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که پیوند فعال و مرتبط با برنامه شما است.
اکنون با لیست فروشگاه انجام شده است. بروید و برای ذخیره جزئیات ، روی “ذخیره پیش نویس” کلیک کنید. همیشه می توانید برخی مراحل را رد کنید و بعداً قبل از انتشار برنامه خود به آنها برگردید.

مرحله 5 :  APK را در نسخه برنامه بارگذاری کنید

اکنون که زمینه را برای بارگذاری نهایی برنامه خود آماده کرده اید ، وقت آن است که پرونده APK خود را بیابید.
مجموعه بسته های Android (یا کوتاه مدت APK) قالب پرونده ای است که توسط سیستم عامل اندروید برای توزیع و نصب برنامه ها استفاده شده است. به زبان ساده تر ، فایل APK شما حاوی تمام عناصر مورد نیاز برنامه شما برای کار در واقع در یک دستگاه است.
Google چندین روش برای آپلود و انتشار APK شما ارائه می دهد. با این حال ، قبل از بارگذاری پرونده ، باید یک نسخه برنامه ایجاد کنید.
برای ایجاد نسخه ، برنامه ای را که ایجاد کرده اید در مرحله 3 انتخاب کنید. سپس ، از منوی سمت چپ ، به “مدیریت انتشار” -> ‘نسخه های برنامه بروید.
در اینجا ، باید نوع نسخه مورد نظر برای بارگذاری اولین نسخه برنامه خود را انتخاب کنید. می توانید بین یک تست داخلی ، یک تست بسته ، یک تست آزمایشی و یک نسخه تولیدی را انتخاب کنید.
سه نسخه اول به شما امکان می دهد قبل از دسترسی به برنامه ، برنامه خود را در بین گروهی از کاربران انتخاب کنید که دسترسی همه افراد به آن امکان پذیر باشد.
این یک گزینه مطمئن تر است زیرا می توانید نتایج آزمایش را تجزیه و تحلیل کرده و در صورت نیاز قبل از بیرون آمدن برای همه کاربران ، برنامه خود را بهینه سازی یا رفع نمایید.
با این حال ، اگر نسخه تولید را ایجاد کنید ، نسخه برنامه آپلود شده شما برای همه کشورهایی در کشورهایی که برای توزیع آن انتخاب کرده اید ، در دسترس خواهد بود.
پس از انتخاب گزینه ، روی «ایجاد نسخه» کلیک کنید.
بعد ، برای اضافه کردن پرونده های APK ، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و نسخه خود را نامگذاری و توصیف کنید.
نسخه برنامه Google Play
بعد از اتمام کار ، ذخیره را فشار دهید.
نحوه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی

مرحله ششم : رتبه بندی متناسب با محتوای را ارائه دهید

اگر رتبه ای به برنامه خود اختصاص ندهید ، آن را “ناخوشایند” ذکر می کنید. برنامه هایی که “ناخوشایند” هستند ممکن است از Google Play حذف شوند.
برای رتبه بندی برنامه خود ، باید یک پرسشنامه رتبه بندی محتوا را پر کنید. وقتی برنامه خود را در کنسول Play انتخاب می کنید ، می توانید به آن دسترسی داشته باشید و از فهرست سمت چپ به “حضور فروشگاه” – “رتبه بندی محتوا” بروید.
حتماً اطلاعات دقیق را وارد کنید. ارائه غلط مطالب برنامه شما می تواند منجر به تعلیق یا حذف فروشگاه Play شود.
رتبه بندی محتوای مناسب همچنین به شما کمک می کند تا به مخاطبان مناسب دسترسی پیدا کنید ، که در نهایت نرخ نامزدی شما را بهبود می بخشد.

مرحله 7 : تنظیم قیمت و توزیع

قبل از اینکه بتوانید جزئیات مورد نیاز در این مرحله را پر کنید ، باید استراتژی کسب درآمد برنامه خود را تعیین کنید.
هنگامی که می دانید برنامه شما چگونه می تواند درآمد کسب کند ، می توانید پیش بروید و برنامه خود را بصورت رایگان یا پرداختی تنظیم کنید.
Google Play تصویر رایگان یا پرداخت شده از عکس
به یاد داشته باشید ، همیشه می توانید بعداً برنامه خود را از پرداخت به رایگان تغییر دهید ، اما نمی توانید یک برنامه رایگان را به پولی تغییر دهید.
برای این کار ، باید یک برنامه جدید ایجاد کرده و قیمت آن را تعیین کنید.
همچنین می توانید کشورهایی را که می خواهید برنامه خود را توزیع کنید انتخاب کنید و برای توزیع در دستگاه ها و برنامه های خاص Android نیز خودداری کنید.
 

مرحله 8 : انتشار نسخه نهایی برای انتشار برنامه شما

شما تقریباً تمام شده است مرحله آخر پس از اطمینان از مراقبت از سایر موارد ، بررسی و رهاسازی نسخه شما است.
قبل از بررسی و انتشار نسخه خود ، اطمینان حاصل کنید که لیست فروشگاه ، رتبه بندی محتوا و بخش های قیمت گذاری و توزیع برنامه شما هر کدام یک علامت چک سبز در کنار خود دارند.
پس از اطمینان از این جزئیات ، برنامه خود را انتخاب کرده و به “مدیریت انتشار” – “انتشار نسخه برنامه” بروید. “مطبوعات” نسخه را ویرایش کنید “در کنار نسخه دلخواه خود ، و بررسی کنید.
در مرحله بعد ، روی “بررسی” کلیک کنید تا به صفحه “بررسی و انتشار نسخه نهایی” بروید. در اینجا می توانید ببینید که آیا مشکلی وجود دارد یا هشدارهایی را که ممکن است از دست داده باشید وجود دارد.
در آخر ، “تأیید اعتبار” را انتخاب کنید. این برنامه همچنین برنامه شما را برای همه کاربران کشورهای هدف شما در Google Play منتشر خواهد کرد.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !