ابزار بیسیک فور اندروید Basic4Android چیست ؟

ابزار بیسیک فور اندروید Basic4Android چیست ؟
نکته اصلی در انجام کارها این است که اطمینان حاصل کنید که از ابزارهای مناسب برای کار برخوردار هستید. و وقتی صحبت از توسعه موبایل است ، این بدان معناست که انتخاب IDE مناسب برای برنامه خاصی که می خواهید بسازید.
Android Studio اگر می خواهید چیزی را با زیبایی شناسی Android ایجاد کنید ، یا اگر می خواهید برای اطمینان از پشتیبانی حداکثری ، به رایج ترین مسیر بروید ، عالی است. وحدت برای ساخت بازی های سه بعدی و بدون نیاز به استخدام کل تیم از توسعه دهندگان مناسب است.
و برای من ، بیسیک فور اندروید یکی از بهترین گزینه ها برای زمانی است که می خواهید به سرعت یک برنامه اندرویدی تهیه کنید. من همچنین فکر می کنم این یک ابزار نسبتاً خوب برای مبتدیان و ایجاد برنامه های متقابل است. بنابراین این شرم آور است که بسیاری از مردم در مورد آن نمی دانند. بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم …
بیسیک فور اندروید
Basic4Android (در حال حاضر با عنوان B4A شناخته می شود) ابزاری سریع برای توسعه برنامه های کاربردی بومی آندروید است که توسط Anywhere Software Ltd. تهیه و به بازار عرضه شده است.
B4A جایگزینی برای برنامه نویسی با جاوا است.
B4A شامل یک طراح بصری است که فرایند ساخت رابط های کاربر را هدف قرار می دهد که تلفن ها و تبلت ها را با اندازه های مختلف صفحه نمایش هدف قرار می دهند.
برنامه های کامپایل شده می توانند در شبیه سازهای AVD Manager یا در دستگاههای واقعی Android با استفاده از Android Debug Bridge و B4A Bridge آزمایش شوند.
این زبان به صورت ویژوال بیسیک و ویژوال بیسیک مشابه است. هرچند که با محیط بومی اندروید سازگار است.B4A یک زبان مبتنی بر شی و رویداد است.
B4A برنامه های استاندارد امضا شده اندرویدی تولید می کند که می توانند در فروشگاه های برنامه هایی مانند Google Play ، برنامه های Samsung و Amazon Appstore بارگذاری شوند.  هیچ وابستگی خاصی یا چارچوب های زمان اجرا لازم نیست.
از فوریه 2020 ، Basic4Android  کامل 100٪ رایگان است.
 
بیسیک فور اندروید

مزایا و معایب Basic4Android  :

 

  • یادگیری بیسیک فور اندروید آسان تر است.
  • کدنویسی در بیسیک فور اندروید کوتاه تر و ساده تر هست.
  • در بیسیک فور اندروید می توان کدهای جاوا را نیز به کار برد.
  • برای پروژه های کوچک و افراد مبتدی مناسب تر است.
  • بیسیک فور اندروید گاهاً دارای اشکالات و باگ های جزئی در کدنویسی است. چون کدهایی که ما در بیسیک فور اندروید می نویسیم در نهایت به زبان جاوا کامپایل می شود. بنابراین گاهی اشکالات جزئی ممکن است رخ بدهد که باعث آزار شما شود.

آیا بیسیک 4 اندروید همه کارهایی را که نیاز دارید می تواند انجام دهد؟

سوالی که احتمالاً افراد زیادی از آنها سؤال می کنند این است: “آیا واقعاً می توانید در بیسیک 4 اندروید کاری را انجام دهید که در Android Studio انجام دهید؟” در کل ، جواب این سوال مثبت است.
Basic4Android به هر کاربر اجازه می دهد تا کتابخانه های خود را که در جاوا نوشته شده اند ایجاد و به اشتراک بگذارد. هر کدی که می توانید با Android Studio استفاده کنید ، می توانید برای کتابخانه B4A وارد یک کتابخانه شوید. و اگر نتوانید ، احتمالاً شخصی در انجمن وجود دارد که این کار را برای شما انجام دهد.
مردم بازی های سه بعدی را در Basic4Android انجام داده اند و من یک پرتابگر صفحه اصلی ایجاد کرده ام. به هر حال ، این پرتابگر صفحه اصلی چیزی است که من می خواهم برای ساختن من خیلی طولانی تر طول بکشد ، اگر مسیری سنتی تر را طی کرده باشم. همین مورد در مورد چندین برنامه دیگر من نیز وجود دارد – برخی از آنها کاملاً موفق بوده اند.
بیسیک فور اندروید

شما می توانید از B4J برای به راحتی اجرای back-end استفاده کنید و می توانید از B4i برای توسعه راه حل یکسان برای iOS استفاده کنید. می توانید [بیش از 80٪ کد را بین سیستم عامل های مختلف به اشتراک بگذارید.

به عبارت دیگر ، زیرا نحو تا حد زیادی برای Basic4Android ، Basic4Java و Basic4iOS یکسان است ، می توانید یک برنامه ساده را در رایانه شخصی ایجاد کنید و سپس برخی از کتابخانه ها و ویژگی های خاص پلتفرم را تعویض کنید تا بتوانید آن را هم به اندروید و هم آیفون منتقل کنید.
همچنین می توانید از B4J (که رایگان است) برای ساختن برنامه های دسک تاپ ساده برای اهداف خود استفاده کنید یا برنامه هایی را ایجاد کنید که نیاز به برقراری ارتباط با رایانه (مانند کنترل کننده های رسانه) داشته باشند.
 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !