5 راه تضمینی افزایش نصب اپلیکیشن در کافه بازار

طبق آمار Statista ، بیش از 4 میلیون برنامه در فروشگاه اپل استور و Google Play Store منتشر شده است . ذهن شما این سؤال را ایجاد می کند. چگونه می توانید برنامه خود را در چنین بازار اشباع مورد توجه قرار دهید؟ ما برای اطمینان از دریافت حداکثر نصب برای برنامه خود ، نکاتی را برای شما جمع آوری کرده ایم.
روش های افزایش نصب اپلیکیشن چگونه است؟ اگر شما برنامه نویس یک اپلیکیشن باشید حتما بعد از تکمیل اپلیکیشن، مهم ترین هدف شما انتشار برنامه در گوگل پلی یا کافه بازار می باشد. انتشار برنامه در گوگل پلی باعث می شود تا اپلیکیشن شما به صورت جهانی شناخته شود.
اگر برنامه ی جذاب و پرکاربردی داشته باشید و همچنین برنامه در گوگل پلی منتشر شده باشد، قطعا تعداد نصب اپلیکیشن شما بالا می رود. اما علاوه بر این مورد راه های دیگری هم وجود دارد که باعث افزایش نصب در اپلیکیشن می شود.
در این مقاله قصد داریم روش های افزایش نصب در اپلیکیشن را به صورت ساده و زوان توضیح داده تا دولوپر ها و صاحبان اپلیکیشن ها بتوانند مناسب ترین روش را برای افزایش نصب برنامه ی خود انتخاب کنند.
افزایش نصب اپلیکیشن

انواع روش های افزایش نصب در اپلیکیشن

  • مشتریان و رقبای خود را بشناسید
  • انتخاب نام مناسب برای اپلیکیشن
  • استفاده از حداکثر کلیدواژه های ممکن
  • توضیح کامل اپلیکیشن و امکانات داخل آن (سعی کنید هر نکته ی جذاب و برتری ای که برنامه ی شما نسبت به بقیه رقبا دارد را ذکر کنید.)
  •  استفاده از ابزارهای کاربردی جهت بهینه سازی اپلیکیشن
  •  استفاده از روش تست A/B

انتخاب نام و درج توضیحات مناسب برای برنامه‌های بازار

رعایت معیارهای بازار برای ماندگاری در جستجو خیلی مهم هست.
یکی از معیارهای مهم در انتشار برنامه و اپلیکیشن در بازار انتخاب نام درست هست، که مخاطبین شما دقیق و با هدف به موضوع اپلیکیشن شما دست پیدا کنند.
تا سال دومین معیار مهم در بازار، نوشتن توضیحات کاربردی و هدفمند و کوتاه هست که اپلیکیشن شما رو می تواند برگزیده و کاملتر از همه رقبا کند.
نکته: در کافه بازار، باید هم عنوان انگلیسی و هم عنوان فارسی را وارد کرد. محدودیت کاراکتر برای نام اپلیکیشن در بازار حداکثر ۱۰۰ کاراکتر است، اما نام‌هایی با بیش از ۱۶ کاراکتر در دستگاه‌های مختلف به صورت کامل نمایش داده نمی‌شوند و کاربر برای دیدن نام کامل، باید وارد صفحۀ برنامه شود. بنابراین هرچه نام اپلیکیشن کوتاه‌تر باشد، در ذهن کاربر ماندگارتر خواهید شد.
افزایش نصب اپلیکیشن

توضیحات برنامه

بومی سازی نام و توضیحات شما می تواند شگفتی در نرخ نصب باشد. Make App Magazine اظهار داشت که برنامه و بازی ، بارگیری های Abe The Dragon پس از بومی سازی کلمات کلیدی 767٪ افزایش یافته است. بومی سازی باعث افزایش جذابیت برنامه شما می شود و دیده شدن در بین کاربران  را افزایش می دهد.
کلمات کلیدی ASO شما را افزایش می دهد که قابلیت دیده شدن برنامه شما را بهبود می بخشد. شما باید با دقت تحقیق کنید که کدام کلمات کلیدی مناسب محصول شما است. برای بهترین نتیجه ، کلمه کلیدی خود را 3-5 بار در طول توضیحات خود وارد کنید ، مطمئن شوید که هنوز هم معنی دارد و به خوبی می خواند. توضیحات تکراری و پر از کلمه کلیدی ضد بارور خواهد بود.
 

پوش نوتیفیکیشن (بهترین روش تبلیغات اپلیکیشن)

ما با آزمودن راه های مختلف، ارسال تبلیغات پوش نوتیفیکیشن را بهترین روش و ارزان ترین راه افزایش نصب برنامه در کافه بازار و دیگر مارکت هایی چون گوگل پلی می دانیم.
با توجه به نوظهور بودن این نوع تبلیغات و اثرگذاری بر روی کاربر، می توان گفت که در حال حاضر ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی کارآمدترین راه بالا بردن آمار دانلود اپ بوده که می تواند به افزایش فروش و نصب در کافه بازار و دیگر مارکت ها بیانجامد.

مزایای ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

مهم ترین مزیت آن ارزان بودن این نوع تبلیغات هست که برای مثال شما بصورت تقریبی با هزینه معادل 1 میلیون تومان، می توانید به 1 میلیون نفر ارسال نوتیفیکیشن داشته باشید !!! که اگر بخواهیم با دیگر روش های بالا مقایسه کنیم، واقعا هزینه بسیار پایینی در ارسال تبلیغ نسبت به حجم کاربران خواهید داشت.
مزیت دیگر پوش نوتیفیکیشن، واقعی بودن کاربران بوده و خیال شما از این موضوع جمع است که تقلب و ترفندی در کار باشد. البته به شرط انکه پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی خریداری شده، دارای لینک گزارش از سرویس دهندگان معتبر مانند پوشه باشد.
افزایش نصب اپلیکیشن
ترندیکس اینجاست
برای افزایش نصب اپلیکیشن در کافه بازار به‌ طور کلی، یک استراتژی ASO باید با قرار دادن خود به جای مشتری (Putting yourself in your Customer’s Shoes) آغاز ‌شود. پیدا شدن اپلیکیشن در جستجوهای مخاطبان در مارکت‌های اپلیکیشن (app store، google play، کافه بازار) و پیدا کردن کلیدواژه‌هایی که بیشترین ترافیک را ایجاد می‌کنند، هدف این استراتژی است. بهترین راهکار برای دستیابی به این هدف، پی بردن به درخواست‌های جستجویی است که مشتریان را به سمت اپلیکیشن هدایت کرده و زبان مورد استفاده آن‌ها برای این درخواست است.
همچنین، پی بردن به کلیدواژه‌های مورد استفاده رقبا برای اپلیکیشن‌های مشابه نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از این طریق می‌توان پی برد که آیا از کلیدواژه‌های مشابه با آن‌ها استفاده کرد یا کلمات کلیدی منحصربه خود را مورد استفاده قرار داد. با این کار قادر به تصمیم‌گیری درباره رتبه‌بندی در صفحات جستجو نیز می‌توان بود؛ به این معنا که آیا مد نظر است اپلیکیشن با در نظر گرفتن کلیدواژه‌های معمول در ۱۰ اپلیکیشن برتر صفحه جستجو قرار گیرد یا مد نظر است با در نظر گرفتن کلیدواژه‌هایی که حجم جستجوی کمتر دارند به عنوان اپلیکیشن برتر در صفحه جستجو قرار گرفت.
به منظور بهینه‌سازی ASO، ابزارهایی نظیر Trendix و  ASOdesk وجود دارد که در ابتدا می‌توان از نسخه رایگان آن استفاده کرد.

به جای نوشتن اعداد به حروف، آن‌ها را به رقم بنویسید

زمانی که اعداد به صورت حروف نوشته می‌شود، از تعدا کاراکترهای بیشتری استفاده می‌شود. بنابراین، بهتر است اعداد را به صورت ارقام نوشت. به عنوان مثال، اگر به جای استفاده از «دوازده» نوشته شود۱۲، ۴ کاراکتر ذخیره می‌شود که می‌توان در کلمات دیگر استفاده کرد.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !