فرق لینک فالو با نوفالو (Nofollow و Dofollow) چیست ؟

مقدمه فرق لینک فالو با نوفالو :
هر وقت در مورد بهینه سازی موتور جستجو صحبت می کنیم ، برخی از کلمات متداول عبارتند از noindex ، doindex ، nofollow ، dofollow ، روبات های متا و غیره. تمام کلمات از اهمیت برابر در کتاب SEO برخوردار هستند.
در این پست من در مورد Nofollow و Dofollow توضیح خواهم داد. به خصوص برای تازه کارهایی که برای SEO جدید هستند یا افرادی که هنوز درباره Nofollow یا dofollow کاملاً روشن نیستند ، این پست مفید خواهد بود.
Nofollow یک مقدار ویژگی HTML است که برای دستورالعمل رباتهای موتورهای جستجو استفاده می شود که یک لینک پیوندی نباید در رتبه بندی هدف لینک در فهرست موتور جستجو تأثیر بگذارد.
این هدف برای کاهش اثربخشی انواع خاصی از اسپم موتورهای جستجو و در نتیجه بهبود کیفیت نتایج موتورهای جستجو و جلوگیری از بروز هرزنامه در وهله اول است. این مفهومی است که توسط مت کاتس و جیسون شلن در سال 2005 معرفی شده است.
هنگامی که پست یا صفحه جدیدی را اضافه می‌کنید، ربات‌ها یا خزنده‌های گوگل آن صفحه یا پست را کراول می‌کنند. فرض کنید که در حال نوشتن یک مطلب هستید و در آن پست شما لینک‌های داخلی و یا لینک‌های خارجی وبسایت‌های دیگر را به وبسایت خود اضافه می‌کنید.
در اینصورت هنگامی که گوگل آن پست را کراول می‌کند، این لینک‌های داخلی و خارجی را نیز دنبال خواهد کرد. هنگامی که لینکی فالو (Dofollow) است بدان معناست که شما هم نیز محتوای لینک را باارزش می‌دانید؛ به طور پیش‌فرض همه لینک‌ها فالو هستند و گوگل نیز این لینک‌های داخلی و خارجی را ردیابی می‌کند.
 
 
لینک فالو
هنگامی که لینک‌های داخلی یا لینک‌های خارجی را در پست خود اضافه می‌کنید و یک تگ نوفالو در این لینک‌ها قرار می‌دهید در نتیجه گوگل آن لینک را دنبال نمی‌کند؛ این بدان معناست که این لینک‌ها کراول نمی‌شوند و بنابراین به این لینک‌ها نوفالو (Nofollow) گفته می‌شود.
در این مورد شما این لینک‌ها را تأیید نمی‌کنید و تنها این لینک‌ها توسط بازدیدکنندگان و نه گوگل دنبال خواهند شد.
بنابراین اکنون می‌دانیم که اگر به گوگل اجازه دهیم لینک‌های خارجی (لینک‌هایی که از وبسایت دیگر به وبسایت ما لینک داده می‌شود) در محتوای ما (پست) کراول شوند این لینک‌ها، لینک‌های فالو نامیده می‌شوند و اگر تگ نوفالو را در لینک‌های خارجی در وبسایت خود اضافه کنیم در نتیجه لینک‌ها، لینک‌های نوفالو نامیده می‌شوند.
 

لینک فالو follow

یکی از معیار های گوگل برای شناسایی سایت ها و مطالب قابل اعتماد میزان اعتمادی است که سایرین به آن ها دارند! زمانی که لینک مطالب سایت شما در سایت های دیگر قرار بگیرد گوگل تشخیص خواهد داد که سایت شما و مطالبی که در آن ارائه می دهید از نظر مردم قابل اعتماد و کاربردی است.
پس گوگل، در نتایج خود شما را به عنوان یک سایت قابل اعتماد به سایرین معرفی خواهد کرد؛ به شکلی که نتایج مربوط به سایت شما در رده های بالای گوگل قرار خواهند گرفت. لینک فالو در واقع همان لینکی است که از مطالب شما در یک سایت دیگر قرار گرفته است.
لینک های فالو از سایت های دیگر به مطلبی از سایت شما اشاره می کنند. هر چقدر اشاره های بیشتری به سایت شما وجود داشته باشد در دره بندی گوگل وضعیت بهتری خواهید داشت.
 
لینک فالو

تفاوت بین NoFollow و Dofollow چیست ؟

ویژگی های پیوندهای nofollow اجازه نمی دهد که رباتهای موتور جستجو پیوند را دنبال کنند. این بدان معناست که اگر صاحب وب سایت با ویژگی های nofollow به شما بازگردد ، به آب پیوند منتقل نمی شود. فقط Humans قادر به پیگیری لینک ها خواهند بود.
اگرچه مدتی به گوگل اعلام کرد که آنها ویژگی های پیوند nofollow را در نظر نمی گیرند ، اما وزن چنین پیوندها واقعاً کمتر است. اگرچه ، استفاده از ویژگی پیوند Nofollow به آن پیوندها ، جایی که نمی خواهید آب پیوندی را منتقل کنید ، یک عمل خوب است.
نمونه ای از پیوند Nofollow:
<a href=”http://www.google.com/ گزارش rel= Aleksandnofollowgerin> Google </a>
نحوه اضافه کردن برچسب Nofollow به یک لینک
پیوندهای Dofollow به Google (همه موتورهای جستجو) اجازه می دهد تا از آنها پیروی کنند و به وب سایت ما برسند. به ما پیوند آب و بک لینک را می دهد.
اگر یک وب مستر با این لینک به شما برگردد ، موتور جستجو و Humans می توانند شما را دنبال کنند. بهترین راه برای عشق به کسی dofollow ، اجازه دادن به کلمه کلیدی در متن لنگر است. این بدان معناست که وقتی به هر وب سایت یا صفحه وصل می شوید ، از کلمه کلیدی هدفمند به عنوان متن لنگر استفاده کنید.
نمونه ای از لینک Dofollow:
<a href=”http://www.google.com/ ფიქრობ> Google </a>
توجه: به طور پیش فرض تمام لینک های اینترنتی به صورت dof شرح داده شده اند. بنابراین ، لازم نیست کاری انجام دهید تا پیوندی انجام شود.
اطلاعیه مهم:-
اخیراً گوگل گفته است که همچنان لینک nofollow را به عنوان لینک خروجی از نظر توزیع رتبه صفحه از صفحه شما حساب خواهند کرد. اگرچه باز هم بستگی به جایی دارد که آن پیوند nofollow در آن قرار گرفته باشد. قرار دادن پیوند nofollow در انتهای صفحه کمترین تأثیر را دارد و وقتی در بالای صفحه قرار می گیرد ، تأثیراتی را به همراه دارد.
 

لینک نوفالو nofollow چیست؟

در بالا، ساختار یک لینک عادی را برای شما ترسیم کردیم. اما باید بدانید ساختار لینک نوفالو، کمی متفاوت است:
<a href=”http://www.example.com” rel=”nofollow”>Example</a>

در واقع وجه تمایز لینک nofollow و dofollow، تنها در عبارت “rel=”nofollow است و در صورت عدم استفاده از این عبارت، لینک شما تبدیل به یک لینک فالو خواهد شد.
هنگامی که یک وب‌سایت از تگ nofollow استفاده می‌کند، در واقع به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهد که این لینک نباید در محاسبه رتبه صفحه یا PageRank در نظر گرفته شود. همچنین، این لینک در محاسبه پیج رنک مقصد نیز بی تاثیر خواهد بود.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !