دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه می توانم شروع کنم؟

دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی آنلاین ، تبلیغات اینترنتی و… هرچه شما آنرا صدا می کنید ، بازاریابی شرکت شما به صورت آنلاین این روزها اتفاق بزرگی است. از این گذشته ، استفاده از اینترنت طی یک دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و این تغییر بر نحوه خرید مردم و تعامل با مشاغل تأثیر گسترده ای داشته است.
بنابراین ، بازاریابی دیجیتال چیست؟ بازاریابی دیجیتالی مانند هر نوع بازاریابی دیگری است – این راهی برای ارتباط با مشتری و مشتریان بالقوه شما است. تفاوت واقعی این است که شما به صورت آنلاین با آن مشتریان متصل و تأثیر می پذیرید.
 

بازاریابی دیجیتال چیست؟

اصولاً بازاریابی دیجیتال به هرگونه تلاش یا دارایی در بازاریابی آنلاین اشاره دارد. بازاریابی ایمیل ، تبلیغات با هر کلیک ، بازاریابی در رسانه های اجتماعی و حتی وبلاگ نویسی نمونه های بسیار خوبی از بازاریابی دیجیتال هستند – آنها به معرفی افراد به شرکت شما کمک می کنند و آنها را ترغیب به خرید می کنند.
در اینجا برخی از رایج ترین دارایی ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای استفاده از افراد برای دسترسی آنلاین به مردم ، آورده شده است:
 

دارایی های دیجیتال مارکتینگ

تقریباً هر چیزی می تواند یک دارایی بازاریابی دیجیتال باشد. به سادگی باید ابزاری برای بازاریابی باشد که از طریق آن استفاده می کنید. گفته می شود ، بسیاری از مردم درک نمی کنند که چه تعداد دارایی بازاریابی دیجیتال در اختیارشان است. در اینجا فقط چند مثال آورده شده است:
 

  • وبسایت شما
  • دارایی های مارک دار (آرم ، نماد ، کلمات اختصاری و غیره)
  • محتوای ویدیویی (تبلیغات ویدیویی ، نمایش محصول و غیره)
  • تصاویر (اینفوگرافیک ، عکس محصول ، عکس شرکت و غیره)
  • محتوای نوشتاری (پست های وبلاگ ، کتابهای الکترونیکی ، توضیحات محصول ، توصیفات ، و غیره)
  • محصولات یا ابزارهای آنلاین (SaaS ، ماشین حساب ، محتوای تعاملی و غیره)
  • بررسی ها
  • صفحات رسانه های اجتماعی

 
همانطور که احتمالاً تصور می کنید ، این لیست فقط سطح را خراشیده است. بیشتر دارایی های بازاریابی دیجیتال در یکی از این دسته ها قرار می گیرند ، اما بازاریابان باهوش دائماً روشهای جدیدی برای دستیابی به مشتریان به اینترنت ارائه می دهند ، بنابراین این لیست در حال رشد است!
 

دیجیتال مارکتینگ
استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

لیست استراتژی های بازاریابی دیجیتال نیز به طور مداوم در حال تحول است ، اما در اینجا برخی از استراتژی هایی که بیشتر مشاغل از آنها استفاده می کنند آورده شده است:
 

تبلیغات پرداخت با هر کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) در واقع یک اصطلاح گسترده است که شامل هر نوع بازاریابی دیجیتالی است که در آن می توانید برای هر کاربری که روی یک تبلیغ کلیک می کند بپردازید. به عنوان مثال ، Google AdWords نوعی تبلیغات PPC است به نام “تبلیغات جستجوی پرداخت شده” (که در یک ثانیه به آن خواهیم رسید). تبلیغات فیس بوک شکل دیگری از تبلیغات PPC است به نام “تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی” (دوباره ، به زودی وارد آن خواهیم شد).

تبلیغات جستجوی پرداخت شده

Google ، Bing و Yahoo به شما امکان می دهند تبلیغات متن را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) خود اجرا کنید. تبلیغات جستجوی پرداخت شده یکی از بهترین راهها برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه است که به طور فعال در جستجوی یک محصول یا خدمات مانند شما هستند.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

اگر نمی خواهید برای حضور در SERP ها هزینه پرداخت کنید ، می توانید از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نیز استفاده کنید تا صفحات یا پست های وبلاگ را به صورت ارگانیک در سایت خود رتبه بندی کنید. لازم نیست که برای هر کلیک مستقیم پرداخت کنید ، اما گرفتن یک صفحه برای رتبه بندی معمولاً زمان و تلاش زیادی را می طلبد (برای مقایسه عمیق تر جستجو پرداخت شده و سئو ، این مقاله را بررسی کنید).

تبلیغات رسانه ای پرداخت شده

اکثر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر ، لینکدین ، ​​پینترست و اسنپ چت به شما امکان می دهند تبلیغات خود را در سایت آنها اجرا کنید. تبلیغات در رسانه های اجتماعی پرداخت شده برای ایجاد آگاهی با مخاطبان بسیار مناسب است که ممکن است از وجود تجارت ، محصول یا خدمات شما آگاه باشند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

مانند SEO ، بازاریابی در رسانه های اجتماعی راهی آزاد و ارگانیک برای استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر برای بازاریابی تجارت شما است. و درست مانند سئو ، بازاریابی ارگانیک در کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی زمان و تلاش زیادی را می طلبد ، اما در دراز مدت می تواند نتایج بسیار ارزانتری را به شما ارائه دهد.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !