تاثیر هاست و سرعت سایت بر سئو سایت

منظور از سرعت سایت چیست؟

زمانی که صحبت از تاثیر سرعت سایت در سئو است مقدار زمانی مطرح است که کاربر از لحظه ارسال درخواست نمایش سایت تا نمایش کامل آن صرف می کند. قاعدتا هر قدر این زمان کمتر باشد در اصطلاح حوصله بازدیدکننده سر نخواهد رفت! در واقع نمایش سریع سایت در بسیاری از مواقع موجب می شود تا بازدیدکننده در سایت باقی بماند. هر چند ممکن است عوامل دیگری موجب شود بازدیدکننده سایت را ترک نماید اما مهم این است که این موضوع بدلیل لود تایم (زمان فراخوانی سایت) بالا نباشد.
 

تاثیر هاست بر سئو سایت

داشتن یک هاست با کیفیت تاثیری مستقیمی بر روی رتبه شما در موتور های جستجوگر ندارد، ولی داشتن هاست بی کیفیت باعث زدن آسیب های جدی بر سئو سایت خواهد شد.ما در این مقاله به سوالات شما مبنی براینکه داشتن هاست مناسب چه تاثیری بر  سئو سایت شما دارد پاسخ خواهیم داد. هاست با کیفیت تاثیری بر روی سئو ندارد ولی بی تاثیر هم نیست! این یعنی سایتی که دارای هاستی با کیفیت و پر سرعت باشد شرایط بهتری را برای تجربه کاربری  از سایت شما ایجاد می کند. سایتی که سرعت لود پایینی دارد و هیچ وقت آفلاین نمی شود اعتماد کاربران را به خود جلب می کند و باعث می شود تا کاربران تجربه بهتری را از سایت شما داشته داشته باشند و این عامل تاثیر مستقیم بر روی سئو سایت دارد.
 

منظور از سرعت هاست چیست؟

با توجه به اهمیت موضوع و تاثیر اجتناب ناپذیر هاست بر سرعت سایت در زیر به موارد مهم توجه داده می شود:

  • منابع هاست : میزان منابع سخت افزاری و نرم افزاری اختصاص یافته به هاست
  • پیکربندی سرور : وب سرور مورد استفاده و نحوه پیکربندی سرور برای بهبود سرعت لود سایت ها
  • موقعیت سرور : به لحاظ تئوری هر قدر فاصله سرور تا بازدیدکننده نزدیک باشد سرعت دسترسی بالاتر است.
  • مشخصات سخت افزاری سرور : میزان قدرت سخت افزاری سرور میزبان برای پردازش سرعت درخواست ها
  • زیرساخت شبکه : میزان پهنای باند اختصاص یافته به سرور برای تامین درخواست ها

بررسی تاثیر سرور بر سئو

حال سوال اینجاست که اگر آپتایم هاست ما کمتر از ۹۹% باشد چه مشکلی برای سایت ما پیش می آید؟ خب به عکس زیر نگاه کنید.
تاثیر هاست بر سئو
در این عکس وضعیت سایت بالا در حالت پدیدار شدن ارور Not found قابل مشاهده است. این ارور می تواند به دلیل استفاده از هاست بی کیفیت رخ داده باشد. این اتفاق زمانی می افتد که سایت بیشتر از حد معمول در دسترس قرار نداشته باشد.
قطعی مکرر سایت باعث کاهش نرخ اعتماد خزنده های گوگل نسبت به سایت می شود، خزنده به دلیل قطعی قادر به استخراج اطلاعات از سایت نمی باشد.
در صورت ادامه روند به مرور زمان تمامی صفحات سایت ۴۰۴ خواهند شد تا زمانی که مشکل حل شود، البته گفتی است که به از دست رفتن بازدید در همین برهه زمانی اشاره ای داشته باشیم.
Server Erros چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟
یکی از فاجعه وار ترین اتفاق هایی که می تواند برای یک سایت پیش بیاید به وجود آمدن ارور های سمت سرور (Server Erros) می باشد. این ارور از طریق بخش داشبورد سرچ کنسول قابل روئت است و هنگامی رخ می دهد که سایتی به دلیل آفلاین شدن سرور از دسترس عموم خارج شود.

برای افزایش سرعت سایت چه کنیم؟

قدم اول خرید هاست از شرکت هاستینگ معتبر با سرویس های میزبانی باکیفیت می باشد. در مراحل بعدی نیز می بایست موارد زیر را در نظر داشته و آن ها را بخوبی رعایت نمایید:

  1. انتخاب سیستم مدیریت محتوای بهینه نظیر وردپرس
  2. انتخاب قالب بهینه و خوب که سنگین نبوده و بخوبی لود شود.
  3. عدم استفاده از افزونه های متعدد تا حد امکان
  4. استفاده از سیستم های کش به منظور افزایش سرعت
مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !