آموزش طراحی صفحه اصلی سایت با افزونه المنتور

آموزش طراحی صفحه اصلی سایت با افزونه المنتور

افزونه المنتور در حقیقت یک افزونه صفحه ساز برای سایت های وردپرسی است که این قابلیت را دارد که افراد بدون نیاز به حتی ایجاد یک خط کد، اقدام به ایجاد صفحات به صورت بصری و زنده کنند. مدیر سایت قادر است با استفاده از این افزونه بخش های مختلف سایت را طراحی و یا تغییر دهد.
افزونه المنتور
اگر شما به تازگی به جمع سایت های وردپرسی ملحق شده اید پس بایستی مراحل آموزش کار با افزونه المنتور را فرا بگیرید تا بتوانید صفحات سایت تان را بدون نیاز به افراد دیگر و حتی اضافه کردن یک خط کد، ایجاد یا تغییر دهید.

بررسی اجمالی قسمت های مختلف افزونه المنتور

قبل از اینکه به سراغ آموزش کار با این افزونه بروید، لازم است که بخش های متفاوت این صفحه ساز را بشناسید. از جمله:

  • پنل ابزارک ها  Widget Panel
  • منطقه ویرایش Editing Area
  • افزودن بخش جدید Add New Section
  • افزودن قالب جدید Add a Template
  • پنل ابزارک ها  Widget Panel

به وجود آوردن یک صفحه جدید در افزونه المنتور


 
برای این کار در سمت راست بالای داشبورد روی برگه ها– Pages > افزودن جدید – Add New کلیک کنید و سپس برای وارد شدن به افزونه المنتور روی ویرایش با المنتور یا همان Edit with Elementor  کلیک نمایید.

اضافه کردن قالب ها

در اصل قالب ها، همان صفحات و بلاک های از پیش طراحی شده هستند که به سادگی می توانید با استفاده از همین افزونه و تنها با یک کلیک آنها را به هر صفحه ای که مایل هستید، وارد کنید. مراحل کاری به شرح زیر است:

  • از صفحه ویرایشگر المنتور روی آیکون  کلیک کنید
  • برای دیدن پیش نمایش قالب می توانید روی آیکون  کلیک کنید
  • برای انتخاب قالب مورد نیاز روی گزینهدرج یا INSERT کلیک کنید
  • اگر در حین کار از قالبی خوشتان آمد می توانید با کلیک کردن روی آیکون قلب آن را به موارد موردعلاقه من My Favorites اضافه نمایید
  • اگر نیاز به بارگزاری فایل به صورت  یا Zip. دارید می توانید روی آیکون   در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید

 

ویرایش کردن قالب با استفاده از افزونه المنتور برای موبایل

یکی از نکات جالب توجه به هنگام استفاده از افزونه المنتور این است که به سادگی می توانید تنظیمات آن را طوری انجام دهید که برای نمایش در موبایل، تبلت، فبلت، لپ تاپ و کامپیوتر به مشکلی برنخورید و می توان اینگونه گفت که ویژگی های زیاد و قابل ویرایشی در المنتور وجود دارد که قادر خواهید بود که تنظیمات خاصی را برای هر صفحه نمایشی انجام دهید. بیشترین تنظیمات مورد استفاده در این بخش تغییر اندازه متن   Text size، حاشیهMargin ، پدینگ   Padding است.
برای مشاهده نحوه نمایش سایت در دستگاه های دیگر و تنظیم کردن آن می توانید روی آیکون  کلیک نمایید و همچنین با کلیک روی آیکون های   می توانید به بخش تنظیمات دستگاهی که شما می خواهید آن را ویرایش کنید، وارد شوید و حتی می توانید تصاویر پس زمینه را به صورت جداگانه و بر اساس هر دستگاهی تنظیم نمایید و این نشان دهنده این است که این افزونه این توانایی را در اختیار افراد قرار می دهد که یک تصویر با اندازه متغییر و یا یک تصویر کاملاً متفاوت را برای وب سایت تعریف کنند.
 
این را نیز بخوانید :
کسب درآمد میلیاردی با فروش سورس و قالب

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !