8 ترند طراحی سایت فروشگاهی در سال 2020

ترند طراحی سایت

در اصل به معنای فراگیر شدن، رواج یافتن و همه گیر شدن یک بحث است و در طراحی سایت های فروشگاهی به معنای خلق روش هایی برای تأثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطبین و مشتریان سایت است تا توجه آنها به صورت طولانی مدت به سمت سایت معطوف کنیم.
در این مقاله قصد داریم 8 ترند طراحی سایت که بیشتر برای سایت های فروشگاهی انجام می شود، را به صورت خلاصه بیان کنیم.

اولین ترند طراحی سایت فرانت اند رسپانسیو موبایل است

اولین مورد در ترند طراحی سایت این است که روی جذب بازدید کننده فعالیت کنید و این مورد با کار کردن فرانت اند رسپانسیو سایت میسر خواهد شد، به خصوص سایت های وردپرسی که بایستی در تمامی نسخه های موبایل، تبلت و دسکتاپ آن را تست کنید.
 

استفاده از پیمایش طولانی

 
یکی از جالب ترین ترند طراحی سایت این است مطالب طولانی تهیه کنید و با قرار دادن یک اسکرول ساده یا همان دکمه برگشت به بالا که در انتهای صفحه قرار می گیرد کار را برای کاربر راحت تر کنید و کاربر با کلیک بر روی آن می تواند سریعاً به بالا برگردد.
 
ترند طراحی سایت

استفاده از تصاویر بزرگ یا همان Hero

 
تصاویر بزرگی که برای بنر استفاده می شود به تصاویر قهرمان یا Hero مشهور هستند و یک دید کلی از وب سایت را به کاربر نشان می دهند که شامل عکس و تصاویر هستند و می توانند به صفحات مهم سایت لینک داده شوند.
 

 

به کار بردن ویدیو و انیمیشن در پس زمینه

 
گاهی اوقات به کار بردن یک ترند طراحی سایت می تواند تجربه کاربری خوبی را به کاربر القاء کند مانند استفاده از ویدیو یا انیمیشن در پس زمینه صفحه وب سایت.
 

برای تکمیل سایت از رنگ های روشن استفاده کنید

 
یکی از مواردی که می توان به آن دقت کرد این است که بازدید کننده ها از ترکیب رنگ های آرامش بخش در سایت لذت می برند و این ترند طراحی سایت در چند سال اخیر مورد توجه خیلی از طراحان سایت ها قرار گرفته است و یکی از مزیت های بزرگی است که می تواند به تجربه کاربری بازدید کننده های سایت بیفزاید.
 

ارائه توضیحات با استفاده از انیمیشن های هاور

 
یکی از نکات جالب توجه دیگری که می تواند تأثیری مثبت روی تجربه کاربری بگذارد این است که از انیمیشن های هاور استفاده کنید. کاربران زمانی که با یک آیکون یا یک المان مواجه می شوند به راحتی می تواند یک توضیح در مورد نحوه کار با آن را مطالعه کنند بدون اینکه خودشان را درگیر جستجو کنند.
 

به کار بردن انیمیشن های جذاب

 
یکی از مواردی که می تواند به درک بصری کاربران کمک بسیار بزرگی کند و بسیار هم تأثیرگذار هستند این است که در لابلای متن ها و تصاویر از انیمیشن های جذاب استفاده کنید. کاربران با دیدن این انیمیشن ها درک بهتری از مطلبی که مطالعه می کنند خواهند داشت. اما نبایستی یک نکته مهم را فراموش کنید که استفاده بیش از اندازه از این مورد می تواند توجه مخاطبین را از اصل موضوع منحرف کند.
 

 

ایجاد تصاویر و طرح های فانتزی

 
استفاده از تصاویر و طرح های فانتزی در طراحی سایت و همچنین ترند طراحی سایت می تواند به صورت چشمگیری به وب سایت شما یک ظاهر شخصی بدهند و از این طریق هم کاربران یک ارتباط فوری با آن برقرار می کنند.
 
این را نیز بخوانید :

۱۰ روش برای افزایش فروش سایت

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !