معرفی زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون
 
معرفی زبان برنامه نویسی پایتون :
زبان. پایتون  به عنوان یک زبان برنامه نویسی ساده اما جدید به نسبت بقیه ی زبان های برنامه نویسی در میان مبتدیان و افرادی که در ابتدای راه برنامه نویسی قرار دارند طرفداران بسیار زیادی دارد
زیرا یادگیری آن به نسبت سایر زبان ها راحت تر است.
در عین حال این زبان چند منظوره بوده و سطح ان بالاست که به این دلیل از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است به طوری که شرکت های بزرگی مثل گوگل و یوتیوب از آن برای توسعه ی موتور های جستجو ی خود استفاده کرده اند و این موضوع به خودی خود موفقیت این زبان را به اثبات می رساند.
پایتون از سال ۱۹۹۱ در هلند توسط شخصی هلندی به نام گودو وان روسوم به دنیای برنامه نویسی وارد شد.
البته که روسوم مبدع زبان پایتون قبل از ابداع این زبان دست به ابداع زبان برنامه نویسی ABC کرده بود که با موفقیت همراه نشد.
یادگیری این زبان کم دردسر به برنامه نویسان مبتدی این امکان را می دهد که بدون صرف وقت زیاد و در کمترین زمان اصول اولیه و اساسی و پایه ی این زبان را یاد بگیرند
و حتی بتوانند دست به طرح و اجرای یک پروژه بزنند. این زبان طوری طراحی شده که برنامه نویسان قادرند بدون هیچ مشکل خاصی منطق دستورات را به طور واضح درک کنند.

نکته قابل توجه دیگر این است که پارادایم این زبان شئ گرا _ دستوری و تابعی و رویه ای است.

همانطور که گفتیم زبان برنامه نویسی پایتون از جمله زبان های برنامه نویسی چند منظوره است یعنی این که از این زبان می توان در طراحی نرم افزار های دسکتاپ و طراحی وب سایت داینامیک و تحلیل داده ها استفاده نمود.

هر زبان برنامه نویسی خوب دارای دو ویژگی

۱) محبوبیت
۲) کاربرد را باهم دارد.
که نرم افزار پایتون این دو ویژگی را هم زمان باهم دارد چرا که بر اساس منبع معتبری مثل Tiobe و پروژه های مربوط به گیت هاب می توان به محبوبیت این زبان پی برد.
زبان برنامه نویسی پایتون به زبان های تفسیری پرل و اسکیم و تی اس ال و … شباهت دارد و همه ی این ها از مدیریت خودکار حافظه استفاده می کنند.
پایتون انواع مدل های مختلف برنامه نویسی را پشتیبانی می کند و اسکریپت هایی را که با استفاده از نوشته می شوند به راحتی قادر به میدیرت و هماهنگ سازی فرآیند های بزرگی هستند.
از مزیت های این زبان برنامه نویسی این است که چون با زبان پورتابل c نوشته می شود می تواند به صورت مجازی بر روی هز سیستم نصب و اجرا شود.

ویژگی های پایتون به طور خلاصه:

شی گرا : استفاده از کد های پایتون در زبان های دیگر مثل سی پلاس پلاس ، جاوا و …
رایگان بودن
قابل حمل بودنچ
درونی سازی و گسترش به عنوان پرکاربرد ترین ویژگی پایتون است←همان ویژگی اول
سهولت یادگیری و استفاده

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !