پی اچ پی چیست؟ اولین برنامه PHP خود را بنویسید

پی اچ پی چیست؟

PHP  یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است. که برای توسعه وب سایت های استاتیک یا وب سایت های پویا یا برنامه های کاربردی وب مورد استفاده قرار می گیرد. پی اچ پی مخفف Preprocessor Hypertext است، که قبلا برای صفحه اصلی شخصی ایستاده بود.

 
اسکریپت های  PHP  فقط می توانند بر روی یک سرور که پی اچ پی نصب شده تفسیر شود.
 
کامپیوترهای کامپیوتری که به اسکریپت های PHP مراجعه می کنند نیاز به یک مرورگر وب دارند
 
یک فایل پی اچ پی حاوی تگ های PHP است و با فرمت “.php” به پایان می رسد.
 

در این آموزش، شما یاد خواهید گرفت  :

 
زبان اسکریپت چیست؟
اسکریپت و زبان برنامه نویسی چه چیزی برای PHP ایستاده است؟
نحوی PHP چرا از PHP استفاده می کند؟
PHP مورد استفاده برای و بازار سهم PHP VS ASP.NET VS JSP VS CFML PHP فایلهای پی اچ پی سلام جهان
 

 زبان اسکریپت چیست؟

اسکریپت یک مجموعه دستورالعمل های برنامه نویسی است که در زمان اجرا تفسیر شده است.
زبان اسکریپتی یک زبان است که اسکریپت ها را در زمان اجرا تفسیر می کند. اسکریپت ها معمولا به محیط نرم افزار دیگر تعبیه شده اند.
هدف از اسکریپتها عموما برای ارتقای عملکرد یا انجام وظایف معمول برای یک برنامه کاربردی است.
اسکریپت های سمت سرور در سرور تفسیر می شوند در حالی که اسکریپت های سمت سرویس گیرنده توسط برنامه سرویس گیرنده تفسیر می شوند.
پی اچ پی یک اسکریپت سمت سرور است که در سرور تفسیر می شود در حالی که جاوا اسکریپت نمونه ای از یک اسکریپت سمت سرویس گیرنده است که توسط مرورگر کلاینت تفسیر شده است. هر دو PHP و جاوا اسکریپت می توانند به صفحات HTML تعبیه شوند.

زبان برنامه نویسی در مقابل زبان اسکریپت نویسی :

 
زبان اسکریپت :
بیشتر برای وظایف معمول استفاده می شود
کد معمولا بدون کامپایل اجرا می شود
معمولا به محیط های دیگر نرم افزار تعبیه شده است.
 

زبان برنامه نویسی :

دارای تمام ویژگی های مورد نیاز برای توسعه برنامه های کامل است.
قبل از اجرا این کد باید کامپایل شود
لازم نیست به زبانهای دیگر تعبیه شود
 

پی اچ پی برای چیست؟

PHP به معنای صفحه اصلی شخصی است، اما در حال حاضر برای PHP backronym بازگشتی پیش پردازنده Hypertext است.
کد PHP ممکن است به کد HTML تعبیه شده باشد، یا می توان آن را در ترکیب با سیستم های مختلف قالب وب، سیستم مدیریت محتوای وب و چارچوب وب مورد استفاده قرار داد.
نحو فایل پی اچ پی
PHP
یک فایل پی اچ پی همچنین می تواند حاوی برچسب هایی مانند HTML و اسکریپت های سمت سرویس گیرنده مانند جاوا اسکریپت باشد.
HTML یک مزیت اضافه شده در یادگیری PHP زبان است. شما حتی می توانید PHP بدون دانستن HTML یاد بگیرند، اما توصیه می شود حداقل اصول اولیه سیستم های پایگاه داده HTML.Database برای برنامه های پایگاه داده را یاد بگیرید. برای موضوعات پیشرفته تر مانند برنامه های کاربردی تعاملی و سرویس های وب، شما باید جاوا اسکریپت و XML را داشته باشید.
نمودار نمودار جریان نشان داده شده در زیر، معماری اساسی یک برنامه وب PHP را نشان می دهد و نحوه انجام درخواست های سرور را بررسی می کند.
 
PHP
 

چرا از PHP استفاده میکنید؟
شما مسلما از تعدادی از زبان های برنامه نویسی خارج می شوید؛ شما ممکن است بدانید که چرا ما می خواهیم از PHP به عنوان سموم ما برای برنامه نویسی وب استفاده کنیم. در زیر برخی از دلایل قانع کننده ای وجود دارد.

پی اچ پی منبع باز و رایگان است.
منحنی یادگیری کوتاه در مقایسه با زبان های دیگر مانند JSP، ASP و غیره
سند جامعه بزرگ
بیشتر سرورهای میزبانی وب به طور پیش فرض بر خلاف زبان های دیگر مانند ASP که به IIS نیاز دارند، PHP را پشتیبانی می کنند. این باعث می شود PHP انتخاب هزینه ای با ارزش باشد.
پی اچ پی به طور منظم به روز شده است تا با روند جدیدترین تکنولوژی ارتباط برقرار کند.
مزیت دیگری که شما با پی اچ پی دریافت می کنید این است که یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است؛ این بدان معنی است که شما فقط باید آن را بر روی سرور نصب کنید و کامپیوترهای مشتری برای درخواست منابع از سرور لازم نیست PHP را نصب کنید؛ فقط یک مرورگر وب کافی خواهد بود
پی اچ پی برای پشتیبانی از دستکاری با MySQL پشتیبانی می کند؛ این بدان معنا نیست که شما نمیتوانید با سایر سیستمهای مدیریت پایگاه داده از پی اچ پی استفاده کنید. شما هنوز هم می توانید از پی اچ پی با استفاده از
Postgres
اوراکل
MS SQL Server
ODBC و غیره
پی اچ پی پلت فرم متقابل؛ این بدان معنی است که شما می توانید درخواست خود را در تعدادی از سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز، لینوکس، سیستم عامل مک و غیره اعمال کنید.
پی اچ پی برای سهم بازار و بازار استفاده شده است
از لحاظ سهم بازار، بیش از ۲۰ میلیون وب سایت و برنامه کاربردی در اینترنت با استفاده از زبان برنامه نویسی پی اچ پی وجود دارد.
این ممکن است به موارد مطرح شده در بالا نسبت داده شود؛
نمودار زیر نشان می دهد برخی از سایت های محبوب که استفاده از پی اچ پی
PHP
 
سرور، کد پی اچ پی را تفسیر می کند و نتایج را به عنوان کد HTML به مرورگرهای وب می دهد. برای اینکه سرور کد کد پی اچ پی را از کد HTML شناسایی کند، ما همیشه باید کد پی اچ پی  را در برچسب های پی اچ پی قرار دهیم. یک برچسب پی اچ پی با کمتر از نماد شروع می شود و به دنبال علامت سوال و سپس کلمات “پی اچ پی”. پی اچ پی یک زبان حساس به زبان است، “VAR” همانند “VAR” نیست. برچسب های پی اچ پی خود حساس نیستند، اما به شدت توصیه می شود که ما از حرف زیر استفاده می کنیم. کد زیر نشان می دهد که نقطه فوق.

<?php … ?>

ما به خطوط کد پی اچ پی به عنوان اظهارات اشاره خواهیم کرد. اظهارات پی اچ پی با نیم کولون (؛) پایان می یابد. اگر فقط یک بیانیه دارید، می توانید نیمه کولون را حذف کنید. اگر شما بیش از یک بیانیه دارید، باید هر خط را با نیم کولون به پایان برسانید. به خاطر انسجام، توصیه می شود که همیشه بیانیه (ها) خود را با نیم کولون پایان دهید. اسکریپتهای پی اچ پی  بر روی سرور اجرا می شوند. خروجی به صورت HTML برگردانده می شود.
پی اچ پی سلام جهان
برنامه زیر نشان داده شده است یک برنامه پی اچ پی پی اچ پی  است که کلمات “Hello World!” را در هنگام مرور در مرورگر نمایش می دهد.
 

<?php echo “Hello world”; ?> خروجی:

Hello world خلاصه پی اچ پی برای پیش پردازنده Hypertext است پی اچ پی یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است. این به این معنی است که بر روی سرور اجرا می شود. برنامه های کاربردی سرویس گیرنده نیازی به نصب پی اچ پی  ندارند. فایل های پی اچ پی با فرمت فایل “.php” ذخیره می شوند و کد توسعه پی اچ پی  در برچسب ها محصور شده است. پی اچ پی منبع باز و پلت فرم متقابل است

این را نیز بخوانید :
 
[button color=”purple ” size=”medium” link=”https://www.devhelp.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b3-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-search-view-%d8%ad%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%af%db%8c/” icon=”” target=”false”]سرچ ویو در اندروید استودیو [/button]

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !