برنامه XAMPP چیست؟ معرفی کامل + لینک دانلود

XAMPP

برنامه XAMPP چیست ؟ و چه کاربردی دارد؟

برنامه XAMPP  برای شبیه سازی لوکال هاست برروی سیسنم عامل استفاده می شود و در ویندور بسته به نسخه ی ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی متفاوت است .

XAMPP خیلی از درگیری طراحان وب و برنامه نویسان را برطرف کرده است. این برنامه امکان آزمایش بدون اینترنت را برای کاربران خود فراهم می کند اگرچه در واقع در بعضی از موقعیت ها برای سرویس دهی صفحات وب روی اینترنت هم استفاده می شود.

همچنین بعضی از سرویس دهنده ها را از جمله Apache ، MySQL ،Perl ، PHP نیز در هنگام نصب نرم افزار XAMPP به صورت اتومات و به راحتی پیکر بندی و نصب می کند.

این برنامه رسما به عنوان یک ابزار جهت توسعه طراحی شده است و می توان با اعمال بعضی تغییرات امنیت آن را نیز افزایش داد.

درواقع این نرم افزار کد های PHP را به صورت لوکال هاست در کامپیوتر اجرا می کند این کار باعث می شود که قبل از آپلود کارهای خود روی هاست اصلی آنها را بر سیستم خودمان تست کنیم.

XAMPP برروی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس ، سولاریس و مکاواس ۱۰ کارمی کند و پشتیبان خوبی برای درست کردن و ویرایش پایگاه داده های MySQL ، واس کیوال و … ارائه می دهد.

نام اختصار XAMPP برگرفته از :

X : اشاره به هر ۴ سیستم عامل
A : اشاره به Apache
M : اشاره به مای اسکیوال
P : برای اشاره به PHP
P : برای اشاره به پرل ، می باشد

XAMPP  پشتیبان بسیار خوبی برای درست کردن و ویرایش کردن پایگاه های داده در مای اسکوال و واس اسکوال لایت و … ارائه می کند. در آن می شود جداول جدید را اضافه ،حذف و یا اپدیت کرد در پایگاه دیده ها جستجو کرد و بسیاری کار های دیگر را انجام داد.

خلاصه ای از قابلیت های نرم افزار شامل :

۱) اجرای کد های PHP بدون نیاز به تهیه هاست از اینترنت
۲)  تهیه وب سرور روی سیستم شخصی
۳)  نصب اتوماتیک Apache، PHP ، MySQ.
۴)  دارای برنامه های مفید از جمله Apache، PHP ، MySQLو …۵)  نصب تمام Cms ها بر روی سیستم و امکان کار کردن به صورت آفلاین

دانلود زمپ
این را نیز بخوانید :
ساخت پروژه ساده در اندروید استودیو
 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !