نکته های مهم برای بهبود مهارت برنامه نویسی

مهارت برنامه نویسی

نکته های مهم برای بهبود مهارت برنامه نویسی :

 
جدا از رشته تحصیلیتان و یا رشته ای که ازآن فارغ التحصیل شده اید دانستن یک زبان برنامه نویسی برای شما هم می تواند مفید باشد.
شاید خیلی از برنامه نویسان مبتدی بر این باورند که فقط داشتن علم و دانش در زمینه زبان مورد نظر و صرفا جزوه ها و یا خلاصه هایی که از کلاس هایی که درآن شرکت می کنند نوشته اند کافی است.
اما نه چنین نیست و عامل دیگری هم وجود دارد که اهمیت بسیاری دارد و ان به کاربردن آن علم و دانش در کار است.
 
که به کار بردن این علم و دانش زمانی صورت می گیرد که واقعا به درک مفهوم برنامه نویسی رسیده باشید.
 
پس همانطور که مشاهده کردید این دوعامل از هم جداشدنی نیستند و ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و نباید به هر مورد به تنهایی تکیه کرد.
یک نکته که در زبان برنامه نویسی وجود دارد و همه ی برنامه نویسان به ان معتقدند این است که:
 
اولین گام در یادگیری هر زبان برنامه نویسی درک کردن چگونگی یادگیری ست. و یاد گرفتن چگونگی یادگیری مهمترین مهارت در برنامه نویسی کامپیوتر است.
 
و این به آن دلیل اهمیت دارد که هر زبان برنامه نویسی دائما در حال تغییر و تکامل است.
و ضمن این تغییرات کتابخانه ها (library) و ابزار هایش است که برای حفظ این تغییرات دانستن چگونه یادگرفتن اهمیت خیلی زیادی دارد و باعث موفقیت بیش از پیش شما در عرصه برنامه نویسی می شود.
با این وجود اگر شما بخواهید یادگیری یک زبان برنامه نویسی را آغاز کنید کلاس ها ، کارگاه ها ، فیلم های آموزشی و ….
و از طرفی زبان های متنوعی وجود دارد که تصمیم گیری را برای شما به عنوان یک فرد مبتدی که در آغاز کار قرار دارد بسیار سخت می کند.
اگر شما هیچ زمینه قبلی در برنامه نویسی و کدنویسی نداشته باشید انتخاب گزینه خودآموزی یا همان (self study) برای شما اصلا مناسب نیست و به جای آن بهتر است که در کلاس ها آنلاین و یا حضوری شرکت کنید تا در زمان کمتر و بازدهی بیشتر به یادگیری بپردازید .
 

از بهترین دوره های آموزشی آنلاین دروه های coding Dojo و Bloc را می توان نام برد.

از فرق زبان برنامه نویسی با دیگر مهارت ها بی نهایت بودن و تمام نا شدنی بودن آن یادگیری در این حوزه است و شما می توانید با تلاش و تمرین در این حوزه در بازار کار خود به موفقیت برسید و حتی به کار خودتان بهبود ببخشید.
اگر شما به هر دلیلی می خواهید از راه خود آموزی ( از طریق کتاب ، جزوه ، فیلم های آموزشی آنلاین و… ) به یادگیری زبان برنامه نویسی بپردازید
بهتر است قبل از شروع به کار به آگهی های استخدامی نگاهی بیندازید تا با عنوان های شغلی یا حتی این که بیشترین آگهی در زمینه برنامه نویسی متعلق به چه کاری ست آشنا شوید.
 
به عنوان نکته آخر :
 
از به اشتراک گذاشتن دانش و اطلاعات خود با دیگران و حتی همکاران خود نترسید و بدانید که این به اشتراک گذاشتن اطلاعاتتان با دیگران باعث بهبود اطلاعات شما می شود.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

codesrcReza

109 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !